KİMDİR BU AŞKIN ADAMI ?



En güzel aşktır zor olan. Zoru başaran da      Ahmed Arif...

Bugün konumuz Ahmed Arif sevgili okurum.

          1927 yılında Diyarbakır' da doğan ünlü şair Ahmed Arif annesini erken yaşta kaybettiği için babasının ikinci eşi tarafından büyütülmüştür ve sekiz kardeşin en küçüğüdür.
Okuma-Yazmayı anaokulunda öğrenmiş, orta okulu ise Şanlıurfa Siverek'te okumuştur. Lise eğitimini ise Afyon'da yatılı lisede tamamlamıştır.
         Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya fakültesinde felsefe üniversite öğrenimine başlayan Ahmed Arif bu yıllarda TCK'nın 141. ve 142. maddesine muhalefetten 1950 ve 1952-53 yıllarında iki kere tutuklanmış ve üniversite öğrenimi yarım kalmıştır. Ankara'da tutuklandığı zaman Nazım Hikmet, Necip Fazıl Kısakürek, Adnan Menderes, Bülent Ecevit, Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, Hüseyin İnan, Fakir Baykurt  çok daha sonra Erdal Eren gibi siyasetçi, yazar, şair, öğrenci olan bir çok ismin ceza yattığı, şimdilerde ise müze olan Ankara Ulucanlar Cezaevinde yatmıştır.

AHMED ARİF
Bir gün yolunuz Ankara'ya düşer ise mutlaka ziyaret etmenizi tavsiye ederim.
AHMED ARİF'İN CEZAEVİNDEKİ EŞYALARI
        Ankara da çeşitli gazetelerde çalıştık tan sonra 1968 yılında  ''HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM'' adlı şiirinin ismini verdiği ilk ve tek şiir kitabını yazmıştır.



Kitapta Cemal Süreya'nın Ahmed Arif ile ilgili yazdıklarını okuyabilirsiniz hatta ünlü şairi tanıyan ve onunla vakit geçirmiş kim varsa şair hakkındaki düşüncelerini bulabilirsiniz. 1991 yılında Ankara'da vefat eden şairin şiirlerini severek okuduğum ve hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için araştırma yaparken ulaştığım bir ayrıntıyı sizinle paylaşmak istedim. Böyle bir şair hakkında bu bilgiyi paylaşmazsam olmazdı zaten.


 ''Bir gün Ahmed Arif sevdiği kadına mektup yazar ve mektubu göndermesi için postaneye gider ancak posta pulu alacak 2.5 lira parası yoktur cebinde ve mektubunu sevdiği kadına yollayamamıştır. Gidip bir yerde hamallık yapar ve 2.5 lira kazanır ve kazandığı para ile posta pulunu alır ve sevdiği kadına mektubunu yollar.''  Şairle alakalı bu bilgiyi öğrendiğimde çok şaşırmış ama çokta duygulanmıştım hatta vay be helal olsun demişliğim bile olmuştur. Düşünebiliyor musunuz sevdiği kadına mektup yollamak için hamallık yapmış!! Bu nasıl bir gönlü bolluktur, bu nasıl bir aşktır ki sevdiği kadın uğruna hamallık yaptırabilsin. Şimdilerde böyle bir şey duyabilmek mümkün mü ? Var ise de kaç kişi yapar ?

     Ahmed Arif, Nazım Hikmet gibi sevemiyorsak, aşık olamıyorsak bence hiç aşka bulaşılmamalı çünkü sevmek, aşık olmak bu duyguları kirletmek bizim haddimize değil, bu duyguları ancak bu işin hakkını verebilenler yapmalı diye düşünüyorum haksız mıyım ?


''Oy Havar''
''Adiloş Bebe'' 
''Maviye Çalar Gözlerin''
''Hasretinden Prangalar Eskittim'' 

adlı şiirlerini Ahmet Kaya şarkı ve şiir olarak seslendirmiştir.

'' Haberin Var mı ''

adlı şiirini ise son dönemlerde Manuş Baba şarkı olarak seslendirmiştir.

    Ben size şairin kendi sesinden benimde çok sevdiğim ''Hasretinden Prangalar Eskittim'' adlı şiirini paylaşıyorum.



Hasretinden Prangalar Eskittim  kitaplığınızda olması gereken bir şiir kitabıdır. Okumayan herkesin okuyarak aşkını bulması dileğiyle...




İyi Okumalar Dilerim.





20 yorum:

  1. tebrik ederim. gerçekten okunması gereken şiir kitabıymış ne zamandır okumak için zaman ayıramadım sizler sayesinde okumaya başlayacağım.

    YanıtlaSil
  2. valla bravo tebrik ederim. yazılar muhteşem. iki yazarında yazıalrını zevkle ve sıkılmadan okuyabiliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler değerli okur güzel düşüncelerinle bizi mutlu ettin amacımız okuduğumuz kitapları izlediğimiz filmleri siz değerli dostlarla paylaşmaktı sanırım amacımıza ulaşıyoruz sizden ricamız bir dahaki sefere değerli yorumlarınızı isminizle beraber paylaşırsanız daha iyi olur zira böyle bir bilinmeyen hitap gibi oluyor :)))))

    YanıtlaSil
  4. Sitenizi yeni fark ettim ve takibe aldım, insana davet sitesine de beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğinizi bekliyoruz. Çok teşekkür ederiz.

      Sil
  5. Blogosfer yeni bir blog kazandı ne güzel :)
    Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz ♥

    YanıtlaSil
  6. hayırlı olsun sayfanız ^_^ inşallah uzun yıllar yazmaya devam edersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. desteklerinizle inşallah :))))

      Sil
  7. Blogunuz hayırlı olsun. Temada sorun var sanırım. Bir yazınıza tıkladığımda başka bir sayfa daha açılıyor ve uygunsuz bir site olmalı ki BTK tarafından engellendi diyor. Ayrıca bu yazının ortasında da kocaman bir boşluk var.

    Bilgilerinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklamlardan kaynaklı olan bir boşluk olabilir. Reklamların süresi değişebiliyor. Hangi yazıda başka bir sayfa çıkıyor söylerseniz düzeltmek isterim. Bazılar kişişlerde bazılarında ise olmuyor. Bende tam anlayamadım.

      Sil
  8. Aski anlatan sairler güzeldir. Ziyaret ve takip icin tesekkür ederim ben de takipteyim. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel aşkı anlatmış. Bu tür aşk anlatan kişiler aşkın en derini ini yaşamıstir bence.

    YanıtlaSil
  10. değerli yorumlarınızla bizi yanlız bırakmayıp destek olduğunuz için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Blogunuzu deep’ten gördüm sanatsever deyince koştum geldim. Ahmet Arif’i çok severim ben de... bloguma beklerim :) sakuramevsimi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Deep de gördüm blogunuzu ve çok sevip takibe aldım. 2019 ilk okdupum kjitap Leylim Leylim di. Ahmed Arif in Leyla Erbile yazdığı mektuplar..
    ahh ahh ne mektuplardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o mektupları da yazacağım bir ara blogumda :))

      Sil
    2. işte o mektuplara pul almak için hamallık yapmış bir usta şairdi :)))

      Sil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)