Hatırlamak, hatırlanmak, sevmek, sevilmek güzel duygular bunlar tabiki. Ancak bir gün bu kadar basitleştirilmemeli ya da hediyeler alınıp verilerek, alınmadığı zaman, unutulduğu zaman trip atılarak içi boşaltılmamalı böyle bir günün değeri. Aslında sadece bir gün de değil her gün her an her saniye anlam katılmalı birlikteliğe evliliğe vs vs diye düşünüyorum.



     Kendi adıma ve hem cinslerim için söylemek gerekirse kadın bir gün için hatırlanmamalı. En baştan beri hatırlanmalı ne zaman diye çocukluktan beri derim çocukluktan beri.

1.Sorun EĞİTİM
Kız çocukları okutulmalı derim iyi bir eğitim alırlarsa bilinçsiz bir anne babanın kurbanı olmazlar yani yani çocuk yaşta evlendirilmek zorunda kalmazlar yani ikinci soruna geçiş olmaz.

2.Sorun ÇOCUK YAŞTA EVLİLİK

Hep duyarız tv haberlerinden sosyal medyada falanca kız çocuğu kendisinden bilmem kaç yaş büyük birine verildi diye aslında vermek lafına da uyuz olmuyor değilim ne veriyorsun pazardan mal mı alıyorsun be adam. Kız çocukları daha çocukluğunu bile yaşamadan aman evde kalır aman kötü yola düşer diye evlendiriliyorlar ve o çocuk günün birinde anne oluyor ve kendi çocuğuyla büyümek zorunda kalıyor. Devlet olarak bu duruma dur denilmeli bu bir devlet politikası olmalı ve buna maruz kalan çocukların ebeveynleri cezalandırılmalı.

3.Sorun CİNSEL İSTİSMAR

Kız çocukları ya da yetişkin bir kadına yapılan cinsel istismarlar engellenmeli bu da bir devlet politikası haline getirilmeli ve cezalar caydırıcı olmalı yok pişmandım yok rızası vardı falan filan hiçbir bahaneye sebep vermeksizin cezalar caydırıcı olmalı.

4.Sorun EKONOMİK BAĞIMSIZLIK

Kadının ekonomik bağımsızlığı olmalı, çünkü ekonomik bağımsızlığını kazanan bir kadın hem ev ekonomisine katkıda bulunur, hem devlet istihdamına katkıda bulunur, hem de egoist eve parayı ben getiriyorum ben ne dersem o olur diyen ataerkil safsatasının karşısında iki çift söz söyleme hakkı olur. Ekonomik bağımsızlıkla beraber günümüz şartlarında erkeğin yetişemediği yerde çocukların ihtiyaçlarını karşılamada yardımcı olarak temiz bir nesil yetişmesine de katkıda bulunur. Aslında anne olmak nesil yetiştirebilmek biraz da bu ekonomik bağımsızlığa bağlı değil mi ?
      İşte bu sorunları en başından beri engellemeye başlarsak ortada özel gün diye bir kavram kalmaz dolayısıyla her gün özel olur her gün değerli olur. Bazı hacı hoca tayfası böyle düşünenlere nasıl canım olur mu kadın erkek eşit olamaz kadın itaatkar olmalı gevezeliğini yapıp dinen caiz değil diyenlere ise sadece iki soru soruyorum.
1.       Cennet bile anaların ayaklarının altında ise sen kimsin ?
2.       Hz.Meryem ilişki olmadan anne olabiliyorsa ve bu tanrı tarafından oluşuyorsa sen kimsin ki din adına kadını aşağılıyorsun ?

Yani önemli olan insan olabilmekte ve insan olabildiğin de de paylaşımcı olursun, paylaşımcı olursan da hayatı kolaylaştırırsın, hayatı kolaylaştırırsan mutlu olursun mutluluk ise sevgidedir.

14 Şubat sevgi gününüz kutlu olsun ……
Hello tu evri van  - Türkçe yazıldığı gibi okunur :)))))- 

    Herkese merhabalar arkadaşlar. :)


    Bilirsiniz genellikle bugüne kadar sizlerle hep film paylaşımlarında bulundum ve naçizane size önermelerde de bulunmuşumdur. Tek paylaştığım Ahmed Arif'in şiir kitabı hasretinden prangalar eskittim olmuştu. İlerleyen günlerde de yine film olarak güzel paylaşımlarda bulunacağım ama zannetmeyin ki Selçuk kitap okumuyor :)))) Sadece yoğun iş temposundan küresel sermaye ile ilgili yüksek lisans  tezinden  eh kıyısından kenarından da makale yazdığımızı düşünürsek fırsat buldukça okuyorum.
    Bugün sizlere daha önce okuduğum 10 kitabı sırasıyla paylaşacağım . Cumartesi de yine güzel bir film önerisi yazısıyla karşınızda olacağım ama hiç olumlu yada olumsuz eleştiri de bulunmuyorsunuz yada izlediyseniz film hakkında tartışmayarak yada okuduğumuz kitaplardan izlediğimiz filmlerden yakaladığımız dipnotları birbirimize aktarmayarak üzüyorsunuz beni..
    Neyse daha fazla başınızı ağrıtmayayım ve sıralayalım kitaplarımızı . :)))) 

1. Amin Maalouf - Çivisi Çıkmış Dünya



2. Noam Chomsky - Güç ve İdeoloji Üzerine



3. Tarık Akan - Anne Kafamda Bit Var



4. İrene Melikoff - Uyur İdik Uyardılar



5. Mahfi Eğilmez - Değişim Sürecinde Türkiye



6. Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü



7. Can Yücel - Sevgi Duvarı



8. Geroge Orwell - 1984



9. Nazım Hikmet - Piraye'ye Mektuplar



10. Michael Pearson - İnessa : Leninin Sevgilisi (Aşk ve Devrim)


         İnstagramdan ekleyebilir sanal dostluklarımızı reel dostluklara dönüştürebiliriz.

Hepinize saygılar, sevgiler umarım beğenirsiniz .....

      Bugün uzun zamandır yapmak  istediğim ve bir türlü zaman bulamadığım kitap öneri listemi sonunda yayınlıyorum. ‘Peki neden bu kadar geç ?’ dediğinizi duyar gibiyim.İşten güçten kafayı kaldırmak biraz zorla oldu. :))) 
     Sonunda vakit buldum. Burada bahsettiğim kitapları blogumda da yeri geldikçe sizlere anlatırım yorumlarınızı bırakabilirsiniz :))) Burada sizlerle paylaşacağım her kitabı –hepsi olmasa da – blogumda yorumlamaya çalışacağım.Çoğunu da blogumda anlattım.  Ay çok uzadıı hadi önerilere geçelimmmm :)))

1)      Wattpad yazarı Gülşen KILIÇARSLAN’ın kitapları
Şürimşina-şirine ve deli- deli kız serileri

2)      Canan TAN PİRAYE

3)      Elif ŞAFAK AŞK



4)      Saraj jio bütün kitapları

    Sarah Jio benim en sevdiğim yazarlardan biridir. İlk mart menekşeleri kitabını okumuştum. Mart Menekşelerinden sonra ben Sarah’a bayılldımm. Mart menekşeleri yazıma gitmek için tıklayabilirsin  :) Sonra böğürtlen kışı , yağmur sonrası, agapi derken gitti de gitti bu seri :)



5)      Fahrenheit 451

     Blog yazılarımda da bahsettiğim bir kitaptır. Yazıya gitmek için tıklamak yeterli...Bir bilim kurgu eseridir kendileri :))

6)      Yılmaz ÖZDİL Mustafa Kemal

  Blogumda bahsettiğim diğer bir kitapta buydu. yazı için tık tık  Bence Atatürk ‘ün en güzel anlatıldığı kitap. :)))

7)      Buket UZUNER Gelibolu


8)      Turgut ÖZAKMAN  Şu Çılgın Türkler


9)      Franz KAFKA Milena’ya Mektuplar ve Dönüşüm

10)   Mark MANSON Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı

11)   Sabahattin ALİ Kuyucaklı Yusuf ve Kürk Mantolu Madonna


12)   Zülfü LİVANELİ Kardeşimin hikayesi ve Serenad

   Okunması gereken en önemli kitaplar bencee :)))



     Bence bu yazım için bu kadar kitap önerisi hepimize yeter . Devamı tabi ki de gelecek. Yorumlarınızı bekliyorum :))


                             İYİ OKUMALAR...

  Merhabalar arkadaşlar aynı zamanda değerli okuyucular.. Bugün yine film paylaşma günü ben Selçuk Yıldız :) Evet yazımıza başlayalım :)

 

       Bu hafta sizlere yine bir filmi paylaşacağım. Müttefik. Başrollerini Brad Pitt ve Marion Cotillard'ın oynadığı 2016 yapımı biraz savaş, biraz gerilim, birazda sonu hüzünle biten bir aşk hikayesi. İkinci Dünya savaşı dönemi yıl 1942 ve yer Kuzey Afrika'nın Fas ülkesi. Fas'ta hitlerin bir karargahı var ve hakimiyet nazilerde ve buraya bir gün paraşütle çölün ortasına inen Max Vatan adlı bir İngiliz askeri ajanın inmesiyle başlıyor. Ve sonrasında aynı akşam bir pub'a gider ve orada bir başka ajan Fransız ajanı Marianne Beausejour adlı güzel alımlı şık bir hanımefendi oturmaktadır. Hemen birbirlerini kendilerine verilen ipuçlarıyla tanırlar ve evliymiş gibi davranırlar.İki ajan nazi karargahına saldırmak için plan yapmaya başlar ve evlilik numaralarına devam ederler tabi bu sırada arkadaşlar edinirler ve edindikleri arkadaşlarını öldürmek zorunda kalırlar ve hatta arkadaş olarak gördüklerini gözlerinin içine bakarak öldürürler. Evliliklerinin düzmece olduklarını anlamamaları içinde her akşam çatıya çıkarak öpüşürler bu o dönemlerde yapılmaz ise evli olmadığınız anlamına geliyormuş ne ilginç dimi ? :))

    Aradan birkaç zaman geçer ve bu düzmece evlilik gerçek aşka dönüşür hem de ne mükemmel bir aşka dönüşür hatta öyle ki çocuklarını alman nazileri İngilizleri bombardımana tutarken savaşın ortasında dünyaya getirirler. Bu arada size bir sorum var. Sevdiğiniz evli olduğunuz kadın ya da erkek ajanlığını size karşı kullansa ne yapardınız? Ben düşünmek bile istemiyorum. Neyse daha fazla anlatıpta meraklanmanıza engel olmak istemem ama gerçekten mükemmel bir film ve filmin sonu daha önce paylaştığım Modigliani ve Edith Piaf gibi etkileyici ve hüzünlü. Filmi izlerken empati kurun karakterlere kendinizi koyun ve sanki siz yaşıyormuşsunuz gibi izleyin. Göreceksiniz izlediğiniz filmler size sadece bir film olarak gelmenin dışına çıkacaktır. Beni çok etkileyen bu filmi sizinle paylaşmak istedim hatta size bu filmi 3-4 kez izlediğimi bile söyleyebilirim.



   2016 yapımı filmin yönetmenliğini ise Robert Lee Zemeckis yapmıştır. Film IMDB de 7.1 almıştır.

Filmle alakalı olumlu ya da olumsuz eleştirilerinizi yazmayı ihmal etmeyin :)))

İyi Seyirler.


İyi Haftasonları Dilerim... 
Merhaba değerli okuyucularım, destekçilerim :)
Yine mimlendimm evet mimleyen arkadaşımın yazısına
buradan bir tık tık :))
Arkadaşımın duvarına girip yazıya baktıysak evet
şimdi sıra bende arkadaşlar :)
sorulara geçelimm ..

Hangisini tercih edersin ? Uçabilme yeteneğinin
olmasını mı yoksa su altında da nefes alabilmeyi
mi ? Neden ? 


Kuşlar kadar özgür olmayı kim istemez yani
arkadaşlar... :))


Hangisini tercih edersin ? Sonsuza dek etrafının
kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil
hayvanlarla mı ?  Neden ?


YAni bu soru bana sorulmaz. :) Tabiki de her yanımın kitaplarla çevrilmesini isterdimm ayy çok güzel değil mi ya her yer kitap, kitap ve yine kitap :))


Hangisini tercih edersin ? Büyük ellere sahip
olmayı mı yoksa büyük ayaklar mı ? Neden ?

Ay bu soru olmadı şimdi ya :( Biraz düşüneyimm hımmm... Sanırım ayaklarımın büyük olmasını isterdim zaten ayaklarım küçük biraz büyük olsun ya :))



Hangisini tercih edersin ? Geriye kalan hayatının
tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve
içmeyi mi ? Neden ?

Bir Karadenizli asla çaydan vazgeççmezz :)



Hangisini tercih edersin ? Pilav üstü kurumu
yoksa köfte patates mi ? Neden ?


Bizim evde pilav kuru yemeyeni vuruyorlar arkadaşlar :))


Hangisini tercih edersin ? Sınırsız döner mi?
yoksa sınırsız kokoreç mi ? Neden ?


Bu mimi kim başlatmıştı bilmiyorum ama yemeği
çok seviyormuş :) Bu soru en sevdiğim yemekten
bahsediyor. Her gün verseler her gün yerim
tabi ki de kokoreçç :)))


Hangisini tercih edersin ? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi ? ( Ölüm tarihini ve şeklini değiştiremiyorsun) Neden ?


Ya bu çok değişik.. Ölüm nereden geldi arkadaşım -_-
Sanırım ben nasıl öleceğimi bilmek isterdim.
Ona göre hazırlıklı olurduuk :)


Hangisini tercih edersin ? 500 yıl gelecekte
yaşamayı mı yoksa500 yıl geçmişte
yaşamayı mı ? Neden ?


Ben 500 sene öncesine gider orada yaşardım.D
ünyada 500 sene öncesine yer kalmadı  bence o kadar dayanacak bir ömrü yoktur benim fikrimce.


Hangisini tercih edersin ? Her yıl yenilenen tek
seferlik uluslararası bir uçak bileti mi  yoksa yurt içinde geçerli
sınırsız uçak bileti mi ? Neden ?


Bu şuan tam benim sorum oldu yurti çinde geçerli sınırsız uçak bileti olsun. Antalya'ya gider Antalya'dan sevdiklerimi yanıma alırdım :)) Okuyan kişi sen anladın onuuu :)))


Hangisini tercih edersin ? Daha çok
dinlemeyi mi daha çok konuşmayı mı ?
Neden?


Ben hem konuşur hem dinlerim bana farketmez. Hayatta konuşmayan ve sessiz kalandan korkkceenn :))

Ama mimleyecek insan bulamadımmm herkess
yapsınn hepimiz okuyalım yapanlarda yorum atsın
girip okuyayımm hepinizee iyi eğlencelerr :)))


          

 Merhaba beni de mimleyen saygıdeğer blog arkadaşım SevKoz beni mim camiasına davet etmiş  benimde yapmam gereken bu sorulara cevap vermek ama cevaplamadan önce http://sevimli-kitaplar.blogspot.com/ bloğuna bir gidelim sonra sorulara geçelim 😊



Bilgisayarımın masa üstü görüntüsü;

windows’un otomatik olarak değişen şu hayal güvünü geliştiren temalar. Ne uğraşıcam temayla falan 😊

Kafeye gittiğimde;

Latte, americano ya da türk kahvesi. Eğer parasızsak çay 😊
 
Google da aradığım son şey ;


D&R’den kitap siparişi vermek için girmiştim.
 

Mesajlaştığım ve en son konuştuğum kişi;


En son Whatsapp’tan erkek arkadaşım ile mesajlaştım.

Tiyatroya en son ;

Bayadır gitmiyorum ne yalan söyleyeyim işten zaman mı kaldı 😊

Sinema; 

ocak ayında Şampiyon’a gitmiştim. Beğendim bilirsiniz tarihi severim.

ama konser;


Edirne’de üniversite zamanlarımda bahar festivallerinde gitmiştim. Sanatçıları hiç hatırlamıyorum.

Hangi diziiyi herkes izlemeli ?

Ailemin zoruyla izlediklerimizi saymıyorsak hiçbirinii bir kere aşırı saçma dizi yerine gidin filmleri izleyinn…

En son ne dinledim ?


Müzik listemde en son böyle sever ve içimdeki sen varmış. Bunları dinlemişim arkadaşlar 😊

Beni ne çıldırtır ?

herkesi seviyorum diyip kuyularını kazan tipler, zenginim tavırları ve umursamayan insanlar …


İnternetteki ilk adım ;


Google  hesabı selen yıldırım adıyla 😊

Favori emojim ;

Ellerini yüzüne kapatmış maymun 😊 bu beni mimleyen arkadaşımla aynı neyapayım ama çok tatlıı değil miii 😊

Kedi mi? Köpek mi?


İkiside güzel evimde hangisini beslerim diye düşünüyorum Köpek daha cazip neden bilmiyorumm

Kuzey mi? Güney mi?


Yaşamak için güney  😊

Kafamda genel olarak ;


İşler , okuduğum kitaplar, evdeki ailem ve özlediklerim  ne olacak başka canım..

Komedi mi Dram mı ?


komedi tabi ki ama ben üzgünsem dram.

Soruları cevaplamadan önce ;

Muhasebe işlemleri yapıyordum.

Cevaplar bitince;


İşe devam…


Bir Sırrım;


okuldan sıkıldımm 😊😊😊



Bende deep'i  ve furkan yetek 'i  mimledim 😊