VAZGEÇEBİLMEK

Bugün yazacağım kitaba karar vermekte o kadar zorlandım ki...


Yazmaya başlamadan önce kaç kere kağıt yırttığımı inanın hatırlamıyorum. :) Biraz samimi ve sevecen yazayım kendim olayım diye çabalıyorum.Beni tanıyanlar bilir yerimde duramam çok konuşurum ve aşırı gülerim. Hayata pozitifim ama yazmak, konuşmak gibi değil. Kendini anlatmak bir yazarın kitabını yorumlamak zor bir olay... Deneyimleri olanlar bilir...
''Evet konumuz ne çok uzattın '' diyorsunuz farkındayım. 
Bugün bir ''Guy FINLEY'' in kitabını ele alayım dedim. 

                                                ''Vazgeçebilmek'' ...

        Neden bir psikoloji kitabı peki değil mi ? Çünkü Guy'ın yazdığı kitaplara psikoloji gözüyle bakmadan okudum. Başucu kitabı yapıp canım sıkıldıkça açıp okuyorum. Psikoloji kitaplarını oldum olası sevmemiştim. Hep bildiklerimizi tekrarlıyormuş gibi geliyordu ki bu kitabı okuyana kadar.


     Adamın buradaki amacı korkmayın demek aslında yaşamdan, hayattan, hayatınızdan, yaşayacaklarınızdan, söyleyeceklerinizden ve aşkınızdan ASLA KORKMAYIN demek ya da en azından bir kaç insana bunu aşılayabilmek. 

     Aşkınızdan korkmayın demek aynı zamanda insanların düşünceleri önemli tabi ki ama kendinize olan sevginiz, kendi düşünceniz, kendi aşkınız daha önemli diyor.
Okuyucularımın çoğu benim yazdıklarımı hissedemiyormuş kitaplarda. Edebiyat bu okuyucum edebiyatta her okuduğunda farklı anlamlar çıkarırsın.

Konuyu dağıtmıyorum tamam tamam :)

Guy Finley'in bir sözünü siz değerli okuyucumla paylaşmak isterim tabi ki belki sende beğenirsin ne dersin..

''Bu kitabı okudukça yapacağınız en heyecan verici keşiflerden biri, bir şeyi geride bırakmak için gereksiniminiz olmadığıdır.''

      Bu sözden herkes o kadar farklı anlamlar çıkarır ki burada önemli olan korkulardan kaçmamak ve onsuz yaşayabileceğinizi öğrenmek ya da ona kavuşmak istiyorsanız korkmadan onun için savaşmak...
      Ben savaştım başarılı oluyorsun korkma eninde sonunda sana geliyor her kimi istiyorsan :) 

      Kitap standart bir psikoloji gibi görünüyor ilk başlangıçta. Okudukça öyle olmadığını anlıyorsunuz.

Kitabın bir bölümünde diyor ki Guy ;
''Yeni biri olmanızın anahtarı yaşama tekrar başlamak.''

    Tekrardan başlamak kolay değil evet ama yeniden başlamak için korkmamakta gerek. 
   Yani kaybedeceklerinden ya da kazanacaklarından korkmamak demek..




    Guy'dan bahsetmek isterim biraz sizlere bu Guy 69 yaşında Amerika'da dünyaya gelmiş. yazar ve aynı zamanda şarkıcı ebeveynleri ünlü konuşmacılar. Detaylı bilgi için buraya tıklayın. 


Peki ben ne düşünüyorum ?


     O kadar yazılan kitaplar var. Tabi ki de hepsine ne gücüm ne de zamanım yeter. Ama sizinde önerileriniz oldukça o kitaplara da zaman ayırırım. İstediğiniz kitapları,filmleri ya da güncel bilgileri benimle paylaşabilirsiniz.

     Bu bilgileri verdikten sonra kitapla ilgili düşüncelerime geçebilirim. Kitabı bitirmem zor oldu. Çünkü gerçekten anlaşılması zor ve kafa yoran bir kitap eğer gerçekten anlamak istiyorsanız kafanızı patlatmanız gerekiyor. ''Okumalı mıyım ?'' derseniz her kitabı ayrım yapmadan okumalısın dostum :) . Her kitap konusuna göre ve yazarlarına göre özeldir ve hepsinden çıkarılabilecek anlamlar vardır diyorum ve sizleri kendinizle baş başa bırakıyorum...



İYİ OKUMALAR....




26 yorum:

  1. güzel bir tanıtım olmuş gerçekten de yeniden başlamaya korkmamak gerekir. Düştükten sonra kalkabilmek önemli, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)

      Sil
  2. Merhaba Selen,
    Değerli yorumun ile blogunu keşif etmiş oldum.Bende seni takip izlemeye aldım.Bloglarım(tariflimutfak/incilay/sibelinyemekleri).Faydalı içerik ile dolu blogunu sevdim.Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Kitap yorumuna bakılırsa kesinlikle okumalıyım dedim. Arada ki özlü sözler yaşama bakış açılarını değiştirebilmek için öngörülü. Benimde size bir tavsiyem var bu yazarın kitaplarıda harika bakınız(Çarpışma) adlı eser harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda onu da okuyacağım o zaman :)

      Sil
  4. kitabı çok güzel yorumlamışsınız öncelikle tebrik ederim sayfanıza iadeyi ziyarete geldim başarılı bir blogunuz var

    YanıtlaSil
  5. Selen hanım takibe aldım sizi sayfanız çok güzel hayırlı uğurlu olsun kolay gelsin saygılar.

    YanıtlaSil
  6. İade-i ziyarete geldim.
    İyi okumalar...

    YanıtlaSil
  7. güzel bir paylaşım tebrik ediyorum :)))

    YanıtlaSil
  8. selen hanım bloğunuz çok güzel takibe aldım sizi hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Meltem Hanım.. Bende sizi hemen alıyorum..

      Sil
  9. Çok güzel samimi bilgilendirici bir yazıydı. Emeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
  10. Vazgeçebilmek tanıtımı için teşekkürler.Takipteyim....

    YanıtlaSil
  11. Aynen bende aynı fikirdeyim :) alıntılarla anlatması kolaylaşıyor biraz da olsa ...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba... Kitabı çok güzel tanıtmışsınız. Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir tanıtım olmuş 👏🏻

    YanıtlaSil
  14. Geçen hafta tatilde yeğenim elinde bu kitapla gelmişti. Merak etmiştim içeriğini. Psikolojik kitaplar bazen zorluyor ama konu iyi görünüyor :)

    YanıtlaSil
  15. aklıma şimdi gelmiyor ama film öneriside bekliyorum sizden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu hafta gerçek bir yaşam hikayesinden alıntı yapılmış bir filmi anlatacağım gerçekten etkileyici bir film..

      Sil
  16. hımms, psikoloji okumayı en sevdiğim türlerden yaa, sosyal bilim olarak da kurgu olarak da. bilmiyom amaa bu yazarı. iyimiş. yazdım aklımaa :)

    YanıtlaSil
  17. Mimledim sizi.. Mahallemize hoşgeldin hediyesi olsun

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)