ZÜLFÜ LİVANELİ KARDEŞİMİN HİKAYESİ - ZÜLFÜ LİVANELİ MY BROTHER'S STORY



Bayadır okumak istediğim ve sonunda zaman bulduğum Zülfü Livaneli kitabını okudum sonunda. Baya şok oldum sonunda. Baya sürükleyici geçti kitap kısacası.


Aylardır bloğuma zaman ayıramıyorum. Severek yazıyorum hazırlıyorum ama siteme yüklemeye zamanım olmuyor bir türlü 😊 Hep yoğunluktan bir de malum covid19 virüsü ile karşı karşıyayız. Umarım hepiniz iyisinizdir. Paylaşacağım kitapları okumuşsunuzdur belki de okuduğunuz kitaplarla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

Okuduğum kitabı anlatmakta hiç bu kadar zorlanmadım Zülfü Livaneli anlatılamayacak bir kitap yazmış. Her yönüyle ağır basan bir kitap fakat anlatması kelimelerin seçilmesi zorluyor beni.

Kitap aslında sakin bir balıkçı köyünde genç ve güzel bir kadının öldürülmesiyle başlıyor. Emekli bir inşaat mühendisi ve gazeteci bir genç kızın tanışmasına da bu cinayet vesile oldu.

Polisiye bir romanı aşkla harmanlamak zor bir iş ve bunu zülfü Livaneli başarıyla yazmış. Kardeşimin hikayesi  romanında olaylar İstanbul’un Çatalca ilçesinde eski adı podima olan şimdi ki adı yalıköy olan bir köyde geçmekte. Köyde yaşanan cinayet olayını  merak eden gazeteci mühendis Ahmet Aslan’ın  kapısını çalar ve Arzu Kahraman’ın cinayetiyle ilgili merakını gidermeye çalışır.

Ahmet Aslan Arzu Kahraman’ın öldürüldüğü geceki davette yer alan davetlilerden sadece biri.

Ahmet Bey ve gazeteci kız arasında geçen konuşmalar ve sohbetler git gide Ahmet Aslan’ın geçmişine gider. Ahmet Bey annesini ve babasını genç yaşta bir trafik kazasında kaybetmiştir. Kazada Ahmet ve kardeşi Mehmet kalmıştır. Ahmet inşaat, Mehmet ise elektrik mühendisidir.

Ahmet bey kazada doku duygularını kaybetmiştir ve Podima’da köpeği kerberos ile kocaman kütüphaneli bir evde yaşamakta.

Kitabın sonlarına doğru sohbetler artık Ahmet Bey’in kardeşinin hikayesine dönmüştür. Arzu Kahraman cinayetinden evdeki bakıcı svetlena tutuklanır. Kerberos bir gece çok huzursuzlanır ve Ahmet Bey kulübesinde Arzu Hanım’ın davette boynunda takılı olan kolyeyi bulur ve o kolyeyle cinayetini araştırmaya başlar fakat katili bulur ama Ahmet Aslan’da çok geçmeden evde ölü bulunur ve gazeteci kıza yazdığı bir veda mektubunda katilin kim olduğunu açıklar. Fakat o mektupla bir gerçek daha çıkar ortaya.

Veee ben bunu tabiki de söylememmmm. Okumanızı şiddetle tavsiye ettiğim bir romannnn.

 

 

Hepinize iyi okumalar 😊






3 yorum:

  1. Ben de severek okumuştum bu kitabı.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı okumuştum, şimdi hatırladığımda edebi anlamda iyi bir his açığa çıkardı. Benim için kitapların iyi olmasına dair ölçütlerden biri bu :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler güzel bir tanıtım olmuş saygılar.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)