FRANZ KAFKA-BABAYA MEKTUP( LETTER TO FATHER)


    En sevdiÄŸim yazarlar arasına giren Franz'ın eserini anlatmamak olmaz. Franz Kafka bu eserinde hem babasına olan hayranlığını hem de ne kadar küçümsediÄŸini anlatır. 2 haftalık zaman diliminde yazılmış eserin en önemli özelliÄŸi biyografik olmasıdır. Aynı zamanda Kafka’nın yaÅŸam öyküsünü anlatmasından dolayı büyük önem taşır. Bu mektupların muhatabı Franz Kafka’nın babası yani Herman Kafka’dır. Babasından korkarak yaÅŸayan Franz yazarken de çoÄŸu ÅŸeyi yazmayacağını da dile getirmiÅŸtir. Babasını ve babasıyla arasındaki iliÅŸkiden bahseden kısa bir mektup örneÄŸi aslında bu kitap.
Kafka’nın babasından istediÄŸi tek ÅŸey biraz destek ve sevgi aslında. Bu yüzden babasından göremediklerini kitapla anlatmak istemiÅŸ. Babası bütün düşüncelere her ÅŸeye karşı çıkan bir insanmış ve güçsüz görünürmüş Franz Kafka babasının yanında. Çünkü babamız nam-ı deÄŸer Herman uzun boylu ve çok iri biriymiÅŸ aynı zamanda kendine de çok ama çok güvenirmiÅŸ. Masal gibi olmadı mı 😊 Neyse evet devam edeyim ben azıcık ÅŸebeklik yaptıktan sonra. Babası tek Franz’a böyle deÄŸil, herkese karşı böyleymiÅŸ. Ama Franz’ın en çok zoruna giden ÅŸey babasının kız kardeÅŸine de bağırıp çağırması, onu azarlamasıymış. Bu yüzden babasını daha da çok sevmemesi için nedenler olmuÅŸ elinde.

Kafka artık babasından kaynaklı olarak o evden o çevreden uzaklaşmak istiyor ama bunu yapmaya da cesareti olmuyordu. Evlilikten bile babası yüzünden soğuyan Franz Evlilik bile düşünmez olmuş. Hayatını birine dahi açmaya hep korkmuş.

Kısaca hep baskı altında kalan, hep azarlanan ve dışlanan bir çocuğun yaşadığı psikolojiyi anlatıyor. Bu yüzden bence her insanın okuması gereken müthiş bir kitap. Ben sevdim. Hatta bence direk babalar okumalı. Çocuğa nasıl yaklaşılmamalı adlı çalışmanın en güzel örneğidir. Hepinize sağlıklı mutlu günler dilemeden önce bu aralar baya yazamıyorum yazı yalnız. Boşladım mı nee 😊 neyse ki beni hep beklediğinizi biliyorum canım arkadaşlarım ve çok ama çok sevdiğim okuyucularım. Sizleri seviyorum diyorum. Laf cambazlığı yapmadan buradan tüydümm tamamdır. Haydi sağlıcakla kalın.

6 yorum:

  1. AİLE İÇİ İLETİŞİM HAKKINDA BİLGİ VERMESİ ADINA ÇOK GÜZEL BİR ESERDİR. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  2. Evlenip çocuk sahibi olmayı düşünenlerin belirli test ve eğitimden geçmesi gerekmektedir. Azami duygu durum, ekonomik destek ve sosyal yetiler olmadan üreyip çoğalma dürtüsünün önüne geçilmelidir.

    YanıtlaSil
  3. nedense babalar pek sevgilerini ve ilgilerini göstermiyor veya gösteremiyor neyse kitabıda okumak gerekli teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Modern dünya edebiyatının ikonik ve özgün yazarlarından biri olan Franz Kafka’nın aklımda kalan 12 çarpıcı aforizmasını okumanız için sizinle de paylaÅŸmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/altini-cizdigim-12-carpici-aforizma/

    -Kendinizi insanlığa bakarak sınayın. Bu, şüphe edeni şüpheye, inananı inanca götürür.
    -İnsanların tüm hataları sabırsızlık, yaptıkları işi sonuçlandırmaya yönelik yöntemleri erkenden terk etme ve sözde sorun gibi görünen bir olguyu belirgin bir sorun haline dönüştürmelerinden kaynaklanır.

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
  5. Kafka okumaya bu kitaptan başlanmalı bence.. bu kitaptan sonra diğer kitaplarındaki metaforlar daha anlaşılır oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Kafka'nın yaşam öyküsünü okumuştum. Babasından çok çekmiş. Yanlış hatırlamıyorsam, "Dönüşüm" de hayatından izler taşıyor.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)