ÜNİVERSİTE HAYATINI KOLAYLAŞTIRMA TAVSİYELERİM

Bugün biraz eğlence ve biraz öğretici yazı yazayım dedim. Ben üniversite hatıralarımı anlatırken siz değerli üniversiteli arkadaşlarıma da kolaylıklar sağlamak istiyorum. Üniversitenin kolaylıkları ve zorlukları nelerdir? Üniversitenin başarısı ve nasıl başarılı olursun? gibi kısa kısa notlarla yazımı anlatacağım.

Peki nedir bu kolaylıklar?
Nasıl kolaylıklar olabilir ki diyorsunuz değil mi? Bende ilk başladığımda sizin gibi “Ne kolaylığı olabilir okul işte git okula gel yurduna ya da eve” diyordum. Şimdi ben yurtta kalıyordum. Yeminle yurt işi zor kardeş. Uyurken saygı yok. Ders çalışırken de öyle. Yemek yapacaksın sıra bekle, özel işlerin var yine sıra sıra sıra.
Yurtta her şey sırayla arkadaşım. Ev ortamı nispeten daha rahat fakat orada da doğal gaza para, suya para, ev eşyası tutacaksın yine para, 5 kişi kira düşük olsun diye iç içe yaşayacaksın her şeyden ucuzluk sağlayacaksın. Böyle orduyla yaşamaktansa yurt daha sakin. Devlet yurdu değil ama özele gideceksin. Devlet işkence. Giriş çıkış saati bir kere en baştan bir fiyasko. Kütüphanede de ders çalışıyor olsan sabaha kadar duramıyorsun.
Arkadaşların gezerken sen yurdunda pineklersen üniversitenin ne anlamı kaldı dimi genç. Ben gezmedim mi gezdim geceleri de gezdim ailem bilmiyordu ama gezdim en geç 10’da girdim yurda ya da kütüphanede sabahladım. Deli gibi ders çalıştım. Ama yine de ne oldu dersler kaldı tabi alttan hemi de 2 tane. Derslerde başarılıydım ama vardır her öğrencinin bir tane hocası herkesi dersten bırakanından benimki de heh işte ondan :))
Tabi bir de ders zamanlarında olur bir de sevgililer. Önüne gelen deli gibi sevgili yapar yer, içer bir de her yerden fotoğraf atarlar senin de için gider. Benimde içim gidiyordu bakma öyle. Benim arkadaşlarım gezerdi ben yurtta uyurdum. Ama yine ne oldu gezip de kalmadığım bir dersten gezmeden kaldım 2 dersten. Dersten kalmayan zaten okumamış sayılıyor.
Kolaylıklar demiştik kolaylıklara başlayamadık. Mesela sıra beklemek istemiyorsan tüm işlerini sabahtan halledeceksin. Duş alma kıyafetleri ütüleme çamaşır yıkama gibi. Duş almayı akşam yapsan su sesi diye odayı şikayet bile ediyorlar.
Yemekleri hafta sonları 1 haftalık hazırlayamazsan da en az 2-3 günlük hazırla ki okuldan yurda geldikçe yemeğin olsun ve paranda cebinde kalsın, arkadaşlarının yanında rezil olma diye. Bazen durduk yere arkadaşlar plan yapar, bazen dışarılarda ders çalışılır ve bir şey içmesen olmaz en azından bir bardak çay iç 
Yemekleri de hazırladıysak 3 günlük şimdi gelelim ders muhabbetine Şimdi zor olan ve kredisi yüksek derslere daha çok çalış ve notları günlük olarak çıkar.
Sınavdan önce mutlaka tüm derslerin notlarını çıkarın. Sınav zamanı gelince rahatlayacaksın farkında ol. Sınavlardan önce kredisi düşük diye çalışmamazlık yapma bak ben 2 tanesine çalışmadım kredisi düşük diye ve o iki derste sözeldi ne oldu ezberleyemedim kaldım. Ezber derslerine son 1 gün kala kısa notlarından çalış. Ama içinde sayısal derslerde varsa sözelle birlikte ilk sayısallarına çalış sözel bölümlerini sona bırak.
Dersleri de anlattık peki başka hımm bir düşüneyim  Heh durun durun geldi aklıma Çamaşırlarınızı kurutmaya atmayın çok kötü yapıyor çamaşırları :))) Annemin neden kurutma kullanmadığını şimdi anladım .Kurutma yerine büyük çamaşırları çamaşırlığa asın, diğerlerini çıkarın odaya dolap üstüne petek üstüne asın.
Oda da sigara içmeyin içirmeyin benim en büyük sıkıntım sigaraydı. Kıyafetleriniz dolapta olsa bile o kadar kötü kokuyordu ki. Birde yıkanıyorsun saçların yine sigara kokuyordu. Çok kötü bir şey bu meret.
Yatak nevresim takımlarınızı 2 tane götürün. İnanın biri kururken diğerini kullanıyorsun aşırı kolay oluyor. Tabak, bardak, çatak, kaşık, bıçak falan götürün. Bunlar gerekli şeyler.
Valla ne yalan söyleyeyim başka da aklıma gelen bir şey yok  Hatırladıkça devam ederim anılar bölümüne 
Neyse arkadaşlar bu bir öneri listesi ve de eğlenceli bir anı paylaşımı olsun istedim. Hepinize kolay gelsin. Hepimiz inşallah hedeflerimize ve istediklerimize ulaşırız.
İyi Okumalar.

6 yorum:

  1. ben katılmıyorum en iyisi devlet yurdu diğerleri için bir şey diyemem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özelde kaldığım için devletle ilgili duyumlarımdı onlar :)

      Sil
  2. herşeyiyle çok güzel yıllardı masal gibi geldi geçti vallahi...

    YanıtlaSil
  3. Okul biter bitmez acayip bir telaş başlayacak, iş bulmak vs. Son özgür, sorumsuz yıllarmış , çok geç anladık. Yiyin,için,gezin,ne yapıp edip yurt dışı bir programa yazılın; bir aylığına da olsa. Çok ama çok ileri taşır sizi. Part time çalışın,iş ayırmayın. Cepte para yoksa hayat çok dar gelir insana.
    Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  4. Yazıyı okudukça her şeye rağmen üniversite yıllarımı özlediğimi fark ettim :) En güzel zamanlar ve belki de onca sıkıntıya rağmen en özgür olunabilen günler

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)