10 YIL SONRA-ALİCE PETERSON VE KİTAP YORUMU


Bu zamanda böyle bir kitabı bulacağımı tahmin edemedim. Kitabın yorumuna nasıl başlayacağımı, kitabın özetini nasıl anlatacağımı bulamıyorum. Konunun tamda ortasından başlamak istemiyorum. Kitap yorumu yapmak, sizlere bir kitabı anlatmak ve uygun cümleler seçmek zorluyor beni.


‘’On yıl sonra’’ kitabı ile araştırmalar yaparken Google’da hiç yorumunun yapılmadığını fark ettim. Sanırım daha kimse bu kitabı fark edememiş. Yazar Alice Peterson ile ilgili de bilgiler kısıtlı anlayacağınız. Kitap 18/10/2017 tarihinde yayınlanmış ve 340 sayfa. Fiyatı 15-24 TL arasında değişiyor.




  Kitap gündelik bir hayatı anlatır gibi anlatılmış. Durgun bir akışı var ama okuması zevkliydi. Kitabı okurken sıkılmıyorsunuz.

PEKİ KİM BU ALİCE PETERSON ?

Kitabın yazarından kısaca bahsedeyim çünkü bu kitapla ilgili hiç yorum olmadığı gibi yazarıyla ilgili de bir yorum yok. 1974 yılında doğmuştur. Bilinen iki kitabı vardır:

1)      10 yıl sonra
2)      Artık sen varsın

Genellikle aşk üstüne yazılar yazmaktadır. Aşk kitaplarında komediye de yer vermektedir.
Yazar hakkında bilinen bu kadar. Google’da araştırsak da pek bir bilgi elde edemiyoruz. Bu kötü bir durum. Kitabı okuyan  insanların yazarla ilgili bilgi sahibi olamaması ve yazarını tanıyamaması ilginç gerçekten.
Kitabında konu yine aşk. Ama derin bir aşk. Üniversiteden başlayan ve 35 yaşına kadar gelen bir aşk hayatı. Rebecca adındaki bir genç kızın hayatının anlatıldığı bir kitap. Rebecca Olly’e aşıktır. Üniversite yıllarında ayı evde kalmışlardır ve tek başına yaşayarak ev kirasını ödeyememeye başlarlar. Evlerine yeni insanlar almak isterler. 4 kişi alırlar. Bu 4 kişiden birisi en son eve gelmiştir. O da Joe. Rebecca Joe’nun okuldaki en popüler çocuk olduğunu bilmiyordu ve Olly’nin eve gelecek yeni insan ile ilgili haber vermemesi Rebecca’nın moralini bozdu. Kitap devam ederken Rebecca resim ile ilgili tüm ümidini yitirirken Floransa’dan bir eğitimle ilgili bilgi gelir ve Rebecca Floransa’ya gitmeye karar verir. Gitmeden önce Olly bir parti verir. Partinin verildiği günse Olly hastalanmıştır ve Joe’ya Rebecca’ya destek olmasını söyler ama Joe ve Rebecca Olly’e ihanet ederler. Rebecca Olly’i Joe ile aldatır.Olly’nin bundan hiç haberi olmamıştır ta ki ölene kadar.
Neyse evet Rebecca gidince Olly ile aralarına mesafeler girmiştir. Kısa bir dönem ayrı kalmışlardır.Rebecca eğitimini bitirince tekrar bir araya gelmişlerdir ve evlenme kararı almışlardır. Joe bir anda hayatlarından çıkmıştır. Kimse Joe’ya ulaşamamıştır. 10 yıl kadar. Olly’nin en sevdiği şey sadece yazmaktır. O kadar yazdıklarını yayınevlerine yollasa da yazıları tekrar eline geliyordu. Asla ümidini kaybetmemiştir.
10 yıl sonra Olly bir trafik kazasında hayatını kaybeder ve Rebecca bunu öğrendğinde hamile kaldığını da öğrenecektir. Rebecca Joe’yu bulur. Mahson Joe adlı bir şarap dükkanının sahibidir. Olly’nin öldüğünü söyler ve Joe şok olur. Joe ve Rebecca tekrar dost olarak devam ederler hayatlarına fakat şu vardır ki Joe hala Rebecca’yı seviyordur. Rebecca’ya açılan Joe, Rebecca’dan ışık alamayınca ortalardan tekrar kaybolur.
Rebecca o sırada doğum yapmıştır ve oğlu Alfie dünyaya gelmiştir. Alfie babasına çok benzeyen bir çocuktur. Alfie’nin doğduğunu Joe’ya söylemek ister. Olly’nin yokluğuna alışmıştır ve Joe’yu sevdiğini fark eder. O sıralarda yakını olan Janet’i kaybeder ve Joe’da cenazeye gelmiştir. Joe gelnce Rebecca ona sevdiğini söylemek için yollar arar ve onu hayatına almak ister.
Fazla spoiler vermeden kitap özetimi burada bitiriyorum. Daha detaylı merak edenlerin okumasını tavsiye ediyorum.

Hepinize iyi okumalar.

9 yorum:

  1. teşekkürler canım...çok güzel bir tanıtım olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim canım :) senin yorumunu görmek mutlu etti doğrusu :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir tanıtım. Çok doğru bir tespitte bulunmuşsunuz. Okuduğumuz kitapların yazarları hakkında çok az bilgi sahibiyiz ya da hiç.
    Ve sanırım kitap güzel olmasına rağmen ilgimi çekmedi. Uzun zamandır aşk kitapları okumuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE OKUMAYI KESMİŞTİM OKUYAYIM BU ARALAR DEDİM BAYA AŞK KİTAPLARINA SARDIM YİNE :( KENDİME DÖNECEĞİM İNŞALLAH:)

      Sil
  4. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. İnceleme için teşekkürler.Polisiye-cinayet-gizem sarmalına fazla daldım bu aralar, farklı konulara yönelmeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Epey uğraşmışsınız. Teşekkürler

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)