OLAĞANÜSTÜ BİR GECE- KİTAP YORUMU




Bir Stefan Zweig serisi ile geldim. Hep bir Stefan sevgisi var içimde biraz hitlere benzeyen biri ama yazıları o kısa hikayeleri insanın en sıkıcı zamanında sıkıntısını gideriyor . Kitabın iç konusuna çekiyor okuyan kişiyi..
Bu kitapta yine psikolojik analizler mevcut durumda zaten Stefan da küçük öykülerle insanlara psikolojik ders verir. Tüm kitaplarında bu böyle. 
Bir kahramanın üzerinden anlatılan bir kitap. Kahramanın bir kafeye gitmesiyle başlar her şey.  Bu kahramanın bir gecede tüm hayatı değişir. Bir Pazar günü kafede bir kadını  izlerken yanında gelen adamdan intikam almak ister o adamın elindeki kuponları ona çarparak dağıtır. Bir tane kuponu adam arar arar bulamaz ve o kupon kitabın kahramanındadır. Kahramanın ayağının dibine düşen bu kuponla hayatı bir günde değişir. Kahraman bu kuponu alır ve at yarışı oynamaya başlar . Burjuva sınıfına yükselişi anlatmak aslında.Kendinle yüzleşmek gibi. Stefan okumak güzeldir. Stefan'ı dinlemek ve anlamaktır onu okumak.
Kitaplarını okumayı neden seviyorum çünkü beni gerçekten kendi içine çekiyor. Olağanüstü bir gece 6 saatlik bir zaman diliminde geçiyor ve bu altı saati okurken bazen uzun geliyor evet doğrudur buna katılırım ama okumamakta eksiklik. Stefan okumak insanları anlamak, hayata bakış açının değişmesi demek. Kitapla ilgili pek bir şey anlatmak istemiyorum. Çok anlattıkça kitapların okunması gerekmez zaten her şeyi ben anlatmış oluyorum böyle bir durumda.


Bir kafede bir burjuva sınıfının hayatı nasıl bir anda değişir adlı  en güzel eseri bence. Okumadan  ön yargıyla yaklaşmayın.  Kitap okumak güzeldir. Hepinize iyi okumalar diliyorum.

15 yorum:

  1. eveeet ben de bu yazarın kitaplarını sırayla okuyom, bu da hoştu, kitapları çok hafif ve kolay okunuyor. ülkemizde en sevilen yabancı yazar ooo :)

    YanıtlaSil
  2. Kitap yeni bir dünyaya açılan kapıdır Teşekkürler kitaplarla dolu güzel günler dilerim

    YanıtlaSil
  3. her kitabı ayrı güzel. çok seviyorum zweig okumayı. güzel yorum olmuş kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Stefan Zweig'in kitaplarından en sevdiklerimden birisidir. Okurken içinde kayboluyorum desem yeri olur :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yazar bir beni sarmadı herhalde. :) Herkes okuyor ve öneriyor. Ben ise hiç ısınamadım kitaplarına...

    YanıtlaSil
  6. Yazar parçalı anlatım ile bütünlük sağlayabiliyormuş mutlaka okumaliyim

    YanıtlaSil
  7. Bende okudum Stefan zweıg in olağanüstü bir gece kitabını ve bence güzel. Şimdi yeni bir kitabı var okuma listemde

    YanıtlaSil
  8. Yazar bir çok kitabında ruhun derinliklerine inmeyi başarıyor. Psikolojik tahlilleri çok başarılı.

    YanıtlaSil
  9. Rafel Tanrı’yla hesaplaşıyor. Çok kısa 3 öyküden oluşuyor . Okuyabilirsin .

    YanıtlaSil
  10. Zweig'in biyografileri mükemmeldir onlardan da okuyun:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar,

    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig’i ilk olarak ”Satranç” kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:

    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.

    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)