BENİ İÇİNDEN SEV- AHMET BATMAN KİTAP YORUMU

      Geldik bugün yazacağım kitaba. Yine bir kitap yorumu ve kitap özeti :)Her yazı yayınladığımda yeni okuyup bitiriyorum ve hemen arkasından yazıyorum sanıyorlarmış kitaplarımı. Bir blog yazısı yazmak kolay değil. Hele de bir günde o özeti çıkarmak hiç kolay değil arkadaşlar. Blogger arkadaşlarım beni daha iyi anlar şuanda. Bugünkü kitap yayınım ‘'Ahmet Batman’’ dan ‘’Beni İçinden Sev’’ adlı kitabı. Bu kitabı kardeşime almıştım. Merak edip okudum. Biraz 18 yaş kitabı aslında bu. Konusu falan öyle yani. Ama okuması eğlenceliydi. Sürükleyiciydi en azından. Ne kadar çok 18 yaş kitabı olsa da sonunu merak ediyorum tabi ki her kitabın. Kitapla ilgili bilgiler araştırırken kitabın bir gerçek kişinin hayatından izni olmadan yazıldığına dair haberlerde var.. Habere gitmek için tık tık …

       Ahmet Batman burada ne mi anlatmak istemiş şöyle bir bakalım 😊

         Kitap 2018 yılında yayınlanmış. 1984'te başlayan bir hikaye. Aslında kitabın temel konusu ümidin asla yitirilmemesi. Ümitsizliğin insana ilmek ilmek işlenmesi bu kitapla olmuş diyebilirim.  ikiz çocukların  annesine yıllar sonra kavuşması ama ayrılıklarının bir ölüm yalanı ile olması. Ama çocukların asla annelerinin öldüğüne inanmamasıyla alakalı bir kitap aslında.
Çocukların babası annelerinin öldüğünü söyler ve sahte olan bir cenaze düzenlenir. Çocuklar perişan olur. Babaları çok sürmeden eve bir üvey anne getirir. Ama bu kadın tamda bir üvey anne. Güçlü adındaki çocuğun parmaklarının uçlarını bile yakmış bu cani kadın. En çok bu bölümde duygulanmıştım. Yazık ya demiştim içimden. :(
 KİTAP KAPAĞI
Neyse bu kadın çocuklara deli gibi işkence yapar ve çocukları hep tehdit eder. Babanıza söylersiniz daha kötü yaparım gibi. Yani o çocuklarının yaşına göre korkudan kıpırdayamamak oluyor bu. Tabi çocuklar babalarına hiçbir şey söylemez. Kadında iki karakterli tabi çocuklara eşinin yanında melek gibi davranıyor ama o yokken şeytan.İkiz olan bu çocuklar birbirlerinden yıllarca ayrı kalmamış hatta hiç ayrılmamışlar ama Güçlü adındaki kardeşin liseyi kazandığı yer olan İstanbul’a gitmesiyle hikaye daha çok aşka yönelmeye başlıyor.
Güçlü liseye her ne kadar ikizinde aklı kala kala olsa da gitti İstanbul’a. Nam-ı değer üvey annesinin ona acı çektireceğini bile bile gitti. İstanbul’da çok güzel bir lise kazanmıştı Güçlü. İstanbul’da 2 tane tanıdığı insan vardı ama birisi yıllarca yaşadığını dahi bilmediği dedesiydi. İstanbul’a gelmeden önce yazlıklarında babasıyla İstanbul’daki yakını olan amcasının konuşmalarında dedesinin yaşadığını öğrenmişti. Çok detaya yine girmeden atlıyorum 😊
         Güçlü okulunda yatılı olarak kalmaya başlar. Aynı zamanda güçlünün organları ikizinde hiçbir şey olmamasın rağmen annesinin karnında yer değiştirmiş ve doğduktan sonra uzun bir süre  yoğun bakımda yaşamış ve hayata tutunmuştur. Adının bir anlamında hayata tutunup güçlü olmasıdır. Evet devam edelim 😊 Okulunda da sıkıntıların ardı arkası kesilmemektedir. Aynı zamanda Güçlü bir kıza aşık olur. Öylesine bir aşk değil ama onunkisi. O kadar çok ki içindeki sevgi Derin’e açılmaktan korkar olur. Derin’in de onu sevdiğinden bir haber devam ederken hayatına. Aylar sonra onunla sevgili olur bir oyunla. Oyun ise ‘’21’’ dir. Bu aşk 21 oyununa kurulu.
Tabi bu aralarda aşkını bulmuşken aynı zamanda da dedesinin yanında gider. İlk başlarda dedesine yabancı biriymiş gibi davranır ama sonrasında torununum der ve dedesinden ters bir cevap almadığına sevinir çünkü babası dedesini yıllarca kötü biri olarak tanıtmıştır. Yıllar geçer olayların gerçeği anlaşılır. Babasını kardeşiyle beraber terk eder Güçlü ve dedesinin yanına taşınır. Dedesinin yanındayken annesinin ölmediğini öğrenen çocuk babasından nefret eder. Babası da zaten hayatından çıkarmıştır çocuklarını.
Kitapla ilgili çoğu önemli şeyleri bilerek yazmadım. Bu çocuk yaz tatiline çıkıyor tabi geri de dönüyor. Derinle aralarında o da arkadaşı Ege oluyor. Ama bunları okuyarak öğrenmek istersiniz diye düşündüm açıkçası. Çoğu insan okuyacağı kitapla ilgili pek de bir şey öğrenmek istemez çünkü. Zaten spoiler vermeyi pek sevmem ama yine de iyi bilgi vermişim. Şimdiden iyi okumalar diliyorum hepinize.

21 yorum:

  1. Bu kitabı okumuştum gerçekten beni çok etkilemişti. Erkek arkadaşımada ay döümü hediyesi olarak göndermiştim. Oda çok beğenerek okumuştu. Belki bir gün bizimde bir kilidimiz olur :)

    YanıtlaSil
  2. Konusu umutsuz da olsa okunası bir kitap...
    Teşekkürler editör

    YanıtlaSil
  3. Neyse güzel bir özet olmuş bence okumaya gerek kalmadı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEP OKUMAKTAN KAÇMALAR HEP :)

      Sil
    2. e bu kadar yazı yazmışsın ben hepsini okudum kaçmadım ki :)

      Sil
    3. kitabı okumaktan bahsetmiştim :)

      Sil
    4. ya arkadaş bende diyorum ki sende kitap yazmışsın bir nevi kitap okumuş olduk

      Sil
  4. Çok dramatikmiş yüreğim burkuldu. Klasik üvey anne tarzı. üvey annelerden nefret ediyorum.:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ^^
    Ziyarete geldim blogunuzu. Başarılar ve iyi okumalar diliyorum o halde :)

    YanıtlaSil
  6. hiç okumadım aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  8. Annem almıştı geçen yaz hala okumak fırsat olmadı okuyacağım inşallah en kısa zamanda :))

    YanıtlaSil
  9. Ben nedense Ahmet Batman kitaplarını bir türlü sevemedim ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE SEVEMEDİM AMA OKUYORUZ YAZIYORUZ İŞTE NE YAPACAĞIZ O DA BİR EDEBİYAT TÜRÜNDE YAZAR :)

      Sil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)