14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜ-14 FEBRUARY VALENTINE DAY


     Hatırlamak, hatırlanmak, sevmek, sevilmek güzel duygular bunlar tabiki. Ancak bir gün bu kadar basitleştirilmemeli ya da hediyeler alınıp verilerek, alınmadığı zaman, unutulduğu zaman trip atılarak içi boşaltılmamalı böyle bir günün değeri. Aslında sadece bir gün de değil her gün her an her saniye anlam katılmalı birlikteliğe evliliğe vs vs diye düşünüyorum.




     Kendi adıma ve hem cinslerim için söylemek gerekirse kadın bir gün için hatırlanmamalı. En baştan beri hatırlanmalı ne zaman diye çocukluktan beri derim çocukluktan beri.

1.Sorun EĞİTİM
Kız çocukları okutulmalı derim iyi bir eğitim alırlarsa bilinçsiz bir anne babanın kurbanı olmazlar yani yani çocuk yaşta evlendirilmek zorunda kalmazlar yani ikinci soruna geçiş olmaz.

2.Sorun ÇOCUK YAŞTA EVLİLİK

Hep duyarız tv haberlerinden sosyal medyada falanca kız çocuğu kendisinden bilmem kaç yaş büyük birine verildi diye aslında vermek lafına da uyuz olmuyor değilim ne veriyorsun pazardan mal mı alıyorsun be adam. Kız çocukları daha çocukluğunu bile yaşamadan aman evde kalır aman kötü yola düşer diye evlendiriliyorlar ve o çocuk günün birinde anne oluyor ve kendi çocuğuyla büyümek zorunda kalıyor. Devlet olarak bu duruma dur denilmeli bu bir devlet politikası olmalı ve buna maruz kalan çocukların ebeveynleri cezalandırılmalı.

3.Sorun CİNSEL İSTİSMAR

Kız çocukları ya da yetişkin bir kadına yapılan cinsel istismarlar engellenmeli bu da bir devlet politikası haline getirilmeli ve cezalar caydırıcı olmalı yok pişmandım yok rızası vardı falan filan hiçbir bahaneye sebep vermeksizin cezalar caydırıcı olmalı.

4.Sorun EKONOMİK BAĞIMSIZLIK

Kadının ekonomik bağımsızlığı olmalı, çünkü ekonomik bağımsızlığını kazanan bir kadın hem ev ekonomisine katkıda bulunur, hem devlet istihdamına katkıda bulunur, hem de egoist eve parayı ben getiriyorum ben ne dersem o olur diyen ataerkil safsatasının karşısında iki çift söz söyleme hakkı olur. Ekonomik bağımsızlıkla beraber günümüz şartlarında erkeğin yetişemediği yerde çocukların ihtiyaçlarını karşılamada yardımcı olarak temiz bir nesil yetişmesine de katkıda bulunur. Aslında anne olmak nesil yetiştirebilmek biraz da bu ekonomik bağımsızlığa bağlı değil mi ?
      İşte bu sorunları en başından beri engellemeye başlarsak ortada özel gün diye bir kavram kalmaz dolayısıyla her gün özel olur her gün değerli olur. Bazı hacı hoca tayfası böyle düşünenlere nasıl canım olur mu kadın erkek eşit olamaz kadın itaatkar olmalı gevezeliğini yapıp dinen caiz değil diyenlere ise sadece iki soru soruyorum.
1.       Cennet bile anaların ayaklarının altında ise sen kimsin ?
2.       Hz.Meryem ilişki olmadan anne olabiliyorsa ve bu tanrı tarafından oluşuyorsa sen kimsin ki din adına kadını aşağılıyorsun ?

Yani önemli olan insan olabilmekte ve insan olabildiğin de de paylaşımcı olursun, paylaşımcı olursan da hayatı kolaylaştırırsın, hayatı kolaylaştırırsan mutlu olursun mutluluk ise sevgidedir.

14 Şubat sevgi gününüz kutlu olsun ……

13 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın Selencim :) Kadın her gün hatırlanıp, sevilmeli...

    YanıtlaSil
  2. fikir sahibi oldum
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Sevgi her hastalığın ilacıdır. Selen Hanım, insanlar ilişkilerinin temeline nefret değil; sevgiyi yerleştirseler ne güzel olur değil mi?

    YanıtlaSil
  4. olsun olsun sevgi günün kutlu olsuuuun açıklamalarına rağmeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıklamalarımda kötü birşey yok diye düşünüyorum !

      Sil
    2. kötü demedim ki zateeen. ciddi açıklamalar önemli ayrıntılar eveet. hepsi de doğruuu. ondört şubat günü herkesin aklı havada yanii. herkes, şimdi bana sevdiğim ne gizli sürpriz yapacak, içi çikolata dolu balonu nasıl verecek, gibi heyecanlar içindeee, ayakları yerde diyil. 15 şubatta okuyup düşünmek daha uygun hihihi. ondört şubatta herkes başka şeyler sölese de, kızlar hep sürpriz bekler yaniii, romantizm bekleer :)

      Sil
  5. yazıyı yazan selçuk yıldız arkadaşlar

    YanıtlaSil
  6. evet olsun işteeeğğğğ :)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler yazı için.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Sevgi Günü ile ilgili paylaşımınızı okudum. Dört maddelik başlıklar halinde ele aldığınız ve açıkladığınız konuların içeriklerine aynen katılıyorum. Sevgi konusu öyle bir güne sığdırılacak bir konu değil. Tabi bu konuyu öyle bir güne sığdıranların amacı belli; TÜKETİM TERÖRÜ. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar diler, SEVGİ Günü'nüzü kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. Yahu boşverin gitsin! İçinde aşk olan , sevgi olan cümleler kuruluyor, yalandan da olsa çiçek alınıyor, kalpli pastalar, kurabiyeler yapıyoruz. Kime ne zararı var?

    Yazınızdaki sorunlar çok büyük, hepimizin yarası ama bu sorunlar devlet-halk- üniversitelerin katkısı olmadan çözülür mü? Bizim ömrümüz yeter mi görmeye? O sebepten istiyorum kardeşim, tüketimse tüketim, 14 şubatta, 8 martta, anneler gününde çiçeğimi de hediyemi de istiyorum !

    YanıtlaSil
  10. 14 Şubat ile ilgili böyle yazılar gördükçe çok hoşuma gidiyor. Eline sağlık.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)