BİR ÇÖKÜŞÜN ÖYKÜSÜ

       MERHABA ARKADAŞLAR,


  Stefan serisinden devam ediyoruz bugün ..

STEFAN ZWEIG

        Stefan Zweig'in bu eseri; hırsı ve iktidarı anlatan sürükleyici ama yeri geldiğinde sıkıldığınız bir kitap oluyor.


       Benim yaşadığım duygu değişimleri çok oldu. Okurken o kadar çok sıkıldım ki sonlarına doğru kadının yaşadığı acılar anlatılmaya başlanınca kitap sarmaya başladı kısaca. 


MADAM PRIE
      Aslında kitaptaki Madam Prie bir zamanların en ünlü Paris prensesiymiş. Herkese tepeden bakan bir kişilik olan bu Madam, kral tarafından saraydan sürgün edilince hayatını anlamaya başlıyor ama bu kısa bir süre olmuyor tabi ki. Bu sürgün edildiği yeri çok sever. Koşar, oynar ama bir yerden sonra Paris'i özlemeye başlar. Madam hep özlem duyar o şehre.
     
    
KİTAP GÖRSELİ
    Çoğu insanın vardır hep özlem duyduğu şehirleri. Çoğumuz aşkımızı, çoğumuz sevdiklerimizi ve bazılarımız ise öfkelerimizi bırakır uzaklaşırız sevdiğimiz yerlerden. Bende uzaklaştığım şehri yeri gelir özlerim havasına kokusuna kadar. Yaşadığım o dönem ki hayatı özlerim. Ama özlemekle olmaz. Eğer dönmek istiyorsan o şehre çabalaman gerekir. İstemiyorsan sal ipini dünyanın olacaklardan sen sorumlu olma. 

Evet konumuza geri dönüyorum. Madam Prie diyorduk en son. Bu Madam Prie özledikçe özlemiş Paris'i. Sıkıntılı dönemlerden geçen Madam, kiliseye gider ve dualanmak için Papaz ile konuşur. Papaz'ın yanında utangaç bir yeğeni vardır. Madam bu çocuğu alır ve kendi himayesinde kullanır aslında. 
     Bu çocuk ilk zamanlarda Madam'ın tüm isteklerini gerçekleştirirken bir anda hiçbir isteğini yapmamaya başlar. Madam ile kavga eder ve Madam'ı döver. Madam ise bu çocuğa sözünü geçiremediği için iktidarının bittiğini düşünür ve bir balo yaptığını Paris'e duyurur. 

      Balonun asıl amacı ölüm tarihini duyurmaktır. Baloya gelenler kendisine inanmaz. 

      Ölüm tarihi olarak söylediği gün gelir çatar ve MAdam en güzel kıyafetlerini giyer ve o gün kendini zehirleyerek öldürür. Tabi bu ölüm haberi Paris'e gider kimse umursamaz. Madam düşündüğü gibi anılmaz kendini konuşturamamıştır. 



      Öleceğim dediği tarihi tabiki de vermeyeceğim. Çünkü ben asla önemli gün tarihi vermem. Merak edip alın ve okuyun bence. 
    
      İntikam hırs ve iktirar. Hepsi bir arada olan güzel kitap. Beğendim evet son kararım yazınca daha çok beğendiğimi farkettim. 

    Tam olarak bir insan hayatını anlatıyor. Kitapta yine psikolojik olaylar var. Bu Stefan işi biliyor diyorum ve siz sevgili okuyucularımı bu kitapla baş başa bırakıyorum.
 İyi Okumalar...





10 yorum:

  1. gerçek bir hikaye yazısı çok güzel anlatılmış bir blog yazarı. tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  2. okurken bir an kendimi buldum yazılarının arasında kendini de anlatman çok güzel hem böylelikle eğlenceli de geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünceleriniz önemliydi benim için. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. GELECEK YAZILARINI MERAKLA BEKLİYORUM.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba iade i ziyarete geldim :) İzlemeye aldım sevgiler :))

    YanıtlaSil
  5. Stefan Zweig gibi çok az sayfada süper hikayeler anlatan bir yazar yok.

    YanıtlaSil
  6. Zweig eserlerini ve dilini çok beğeniyorum. Bloğumda Zweig'in gezi kitaplarını yorumlamıştım, ilginizi çekebilir.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)