Sarah Jio Mart menekşeleri

Mart menekşelerini ilk okuduğumda 16 yaşındaydım ve henüz bir sevgilim yoktu. Aşkın temelini, uzun yıllar habersiz kalan sevdayı Sarah Jio'nun bu romanında öğrendim diyebilirim. Hayatımın yeni başladığı dönemlerde Saraj Jio bir kılavuz olmuştu bana. Arka arkaya tüm kitaplarını satın alıp deli gibi sarah jio okur, instagram ve twitter hesaplarını takip eder, tüm makalelerini okurdum. Mart Menekşelerini henüz okumamış arkadaşlarım bence okumanız gereken sayılı kitaplardan biri olabilir. Romantik kitapları seviyorsanız ve aşka karşı bir yaşanmış hikayeniz varsa demek istediğimi daha rahat anlayabilirsiniz. Aşka dair yaşanmış hikayeniz iyi ya da kötü olabilir fakat bu kitap ikisine de yön verebilen bir kitap. Sarah Jio'nun en beğendiğim kitabıdır. Bir solukta okumuştum. Kitabı bitirdiğimde günlerce kitabı düşünüp deli gibi yazılar yazmıştım. Ağlamıştım bitişinde. Hiç bitmesin istemiştim. Ergenlik dönemine bağlı olan bu aşırı duygusallık tepkisi şimdilerde bu kadar çok değil tabi ki. Ama kitap okur  insanlarımız hala varken, kitap okuma alışkanlığımızı hala kaybetmemişken okunması gereken kitaplar listesine bu kitabı da ekleyebilirsiniz.
Benim hep bir listem vardı. Tek tek sırasıyla liste yapar ve o sıraya göre kitaplarımı okurdum. Hala da aynıdır. Hiç değiştirmedim. Konunun bununla bir alakası yok tabi ki . Neden bunu yazdı demekte de  haklısınız. Ben her şeyi yazarak özgürleşiyorum diyerek buna kısa bir cevap verip konuma geri dönüyorum. Bu kitabı okurken sevgilimin olmaması ya da aşka dair yaşanmış bir hikayemin olmaması -iyi ya da kötü- bir şeyleri daha anlaşılır duruma getirememe sebep olmuştu. Henüz kimseyi hayatıma almamıştım. Bu kitabı okudum ve aklım  aslında yeni başıma gelmiş oldu. 18 yaşına bastım. Karşıma çıkan bir ilk aşkım vardı. Sesini duydukça gözlerimin dolduğu, gözlerime baktıkça bacaklarımın titrediği, yanıma yaklaştıkça kalbimin hızlı hızlı atışı, benimle konuştukça midemde kelebeklerin uçuşu... Onunla tanıştığım anda bu kitap gözümün önüne geldi. Acaba dedim acaba oradaki aşkı yaşar mıyım? Hep sordum kendime. Tabi ki de kitaptaki aşkı  yaşamadım. Merak etmeyin. Kimsede öyle bir aşkı göremedim sanırım bu zamanda da  göremeyeceğim. Sarah Jio'nun bahsettiği  aşk, sevgi ve duygular o kadar anlamlı ve duygu yüklü ki. Blogger olmak ne zormuş. yazacak çok şey var ama cümleleri birbirine toplayıp, birleştirip, sizlere aktarmakta o kadar zorluk çekiyorum ki. Kitapla ilgili araştırmalarımdan elde ettiğim sonuç çoğu okurun kitapla ilgili olumlu düşünceleri olduğu kadar olumsuz düşüncelerinde olması. Evet bence de olumsuz düşünceler olmalı ki insanlar kendilerini geliştirebilsin. Bu  bence en doğal şey. İnsanların okuması ve herkesin farklı duygular hissetmesi için vardır bu edebiyat. Herkes en doğruyu yazamaz  tabi. 2012 yılında yazılmış olan bir kitap. Yabancı bir aşk romanı. İçeriğine girmeyeceğim. Yazacağım yazılarımda hiçbir kitabın içeriğine girmeyeceğim çünkü o zaman kitabı okumanıza gerek kalmayacak. Son olarak benim beğendiğim güzel, etkileyici ve sürükleyici romanlardan biri. Okunması gerekenler listenize eklemeye ne dersiniz ? Şimdiden iyi okumalar diyorum.

2 yorum:

  1. güzel yazı. gerçek bir yaşam değil galiba. sarah jio güzel yazardır. onun kitabını güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Kitaptaki aski hak ettigini dusunuyorum. Umarim sana onu yasatacak birini bulursun.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)