YILLARIN YAZARI İPEK ONGUN VE KİTAPLARI HAKKINDA GENEL YORUM


   Belki de yıllar önce okuduğum ve yıllarca konuşulan bir yazardır İpek Ongun. Kitaplarından sadece bir tanesini okuduğumda yaşım yaklaşık bundan 10-11 öncesine gidersek 10 yaşında falanım. Bu serüvene ilk ‘’Arkadaşlar Arasında’’ kitabı ile başladım. Bir gün blog açıp bu yazarın kitaplarından bahsedeceğim aklıma gelmezdi doğrusu.

 ‘’Peki neden İpek Ongun?’’ dediğinizi duyar gibiyim. Nedenini de hemen şöyle anlatayım. Okumaya başladığımda okuduğum ilk kitabın yazarı İpek Ongun’du. Onunla hayatı öğrendim. Okuduğum kitaplarını yaşım ilerledikçe de okumaya devam ediyorum. Her okuduğumda 10 yıl öncesine gidiyorum ve gözümün önüne çocukluk anılarım geliyor. Ee tabi insan mutlu oluyor ister istemez. Hayatıma yön veren bir yazar olduğu için seviyorum İpek Ongun’u ve eserlerinin hepsini 😊 tek benim değil tüm insanların sevdiği bir yazar bence…

  PEKİ KİM BU İPEK ONGUN?


Şimdi biraz yazarımızdan bahsedelim değil mi 😊

Yazdığı kitaplar ile gençleri hedeflemiş olan Ongun, 7 Ocak 1942 yılında Ankara’da doğdu. Annesi Fatma, babası Nusret’tir. Annesi edebiyat öğretmeni, babası  ise subaydır. Lise eğitimini şimdiki adı Robert Lisesi olan o zamanlar adı Arnavutköy Amerikan Kız Lisesi’nde tamamladı.  1961 yılında liseden mezun olmuştur.1980 yılında ilk romanı olan ‘’Mektup Arkadaşları’’ adlı romanı yayınladı.
1991 yılında TÜYAP’ta  ‘’ Altın Kitaplar Ödülü ‘’ almaya hak kazandı. 1998 yılında en başarılı kadın yazar seçildi. 2003-2004 ve 2006 yıllarında kendisine ‘’ Meslek Hizmetleri Ödülü’’ verildi. Aynı zamanda çeşitli okul ve derneklerce verilmiş ödülleri de bulunmaktadır İpek Ongun’un.Uzun bir ara verdikten sonra tekrar roman yazmaya yönelen Ongun, ‘’Bir Genç Kızın Gizli Defteri’’ adlı serisine adım atmıştır.
İpek Ongun’un yükselişi gence hizmet etmesinden kaynaklanmıştır. Evli ve 2 genç kızı olan İpek Ongun evlendikten sonra Ankara’dan Mersin’e taşınmış ve romanlarını Mersin’de yazmaya devam etmiştir.

PEKİ KİTAPLAR ?

Evet yazarımızı anlattıktan sonra asıl konu olan kitaplarına geçebiliriz. O kadar güzel bir anlatımı var ki İpek Ongun’un okudukça okumak istiyorsunuz. Kitaplarının içine dalıyorsunuz gerçek dünyayı unutuyorsunuz. Ben bir günde bir kitabını bitirdiğimi hatırlıyorum. ‘’ Adım Adım Hayata’’ adlı kitabıydı bu 😊
Bütün kitaplarını ayrı ayrı severim ve her kitap okuyan okuyan 11-12 yaşındaki gençlere İpek Ongun’dan kitaplar öneririm. Hepsi de okuduğuna dair geri dönüş yapınca o kadar mutlu oluyorum ki 😊
Herkes birbirine her konuda destek olmalı bence. Böyle güzelleşiriz bu ülke. Ne ben bloğumda ne de sizler -bloğu olan arkadaşlarım- destekler olmadan yükselemeyiz. İpek Onunla ilgili okuduğunuz kitapları yorumlarda belirtebilirsiniz. Böylelikle bir etkileşim yaratmış oluruz 😊
Eserlerini merak edenler için hemen bir liste yaptım. Sizlerle bir kaçını paylaşayım hemenceciikk 😊

Kitapları:

·        Adım Adım hayata
·        Arkadaşlar arasında
·        Mektup arkadaşları
·        Bir genç kızın gizli defteri (seri olarak yazılmış bir kitaptır. Serra adlı bir kızın hayatını anlatır.)
·        İşte hayat
·        Kendi ayakları üstünde
·        Yaş on yedi
·        Bu hayat sizin
 
Hepinize iyi okumalar diliyorum.  

6 yorum:

  1. İpek Ongun gençlerin severek okuduğu bir yazardır. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Başarılı bir yazar ve eserleri de takdire şayan ipek hanımın yazılarını okumak gerekli sizinde emeğiniz için teşekkürler selen hanım

    YanıtlaSil
  3. öz ve başarılı bir anlatım tarzı sevdim

    YanıtlaSil
  4. Popüler ve sevilen bir yazar. Kitapların kapakları da çok güzel, öğrencileri cezbediyor. Seri olan kitabının daha çok okunduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. bende çok severim :)) güzel yorumlamışsınn

    YanıtlaSil
  6. İlk defa bir kitabını lise yıllarında kız arkadaşımla okumuştuk. Yaş onyedi kitabı idi, beğenmiştik.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)