ARDA EREL- SARSINTI (SHAKE) KİTABININ ÖZETİ VE GÜNLERİM NASIL GEÇİYOR.

Sarsıntı kitabının kitap özeti ve kitap yorumu.

    O kadar zaman oldu kitap özeti yazmayalı. Evet farkındayım. Bugün okuyup yeni bitirdiğim kitabı anlatayım size hem de bu kitapla ilgili düşüncelerimi…
Sarsıntı kitabı ve Arda Erel diyorum.
    Herkes bu kitabı bayadır atıyordu sosyal medya hesaplarına. Bende bir alıp okuyayım dedim. İmzalı geldi bir de kitabımmm 😊
   Neyse evet havamı attım şuanda 😊 kitabın sonu çok saçma bitti. İlk başlarda kitap beni içine çekiyordu sonlarına doğru tam sıkıldım derken gizemli  olaylarla yine bağlandım.
   Kitaba geçmeden önce bu aralar aşırı yoğunum ve bir köpek sahiplendim onunla ilgileniyorum alışsın aileme diye. Size de hemen buraya bir iki  foto bırakıyorum 😊

 


   Köpek, iş, güç derken kitap özeti yazmaya zaman bulamadım. Yazacak kitaplar birikti de birikti. O kadar çok ki özet yazacaklarım işte zaman buldukça sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Birde bu aralar üniversite de kalan derslerimin sınavlarına giriyorum. Bir de sınav stresi komple unuttum bloğumda yazmayı. Bu haftalarda kitap özetlerimi komple hazırlayıp yayınlamaya başlayacağım. Bir de bu aralar havalar bir soğuk bir sıcak. Hastalık üstüne hastalık. Baharda mıyız kışta mı belli değil vallahi. Evet tamam çok konuştum haklısınız geçelim konumuza 😊


   Şimdi kitaba geçmeden önce hemen bir yazarımızdan bahsedelim. Yazarımız Arda Erel. 7 Ağustos 1995 tarihinde İstanbul’da doğan Arda, şu anda 24 yaşında deli bir aslan burcu. küçük yaşlardan itibaren günlükler tutup yazılar yazdı. Sonrasında dijital platformlar üzerinden milyonlara ulaşan Erel, İstanbul Bilgi Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’nden mezun oldu. Şimdiye kadar yayımlanan kitapları da baya rehabet gördü ve sevilen yazarlar arasına girdi. Şu zamana kadar yazdığı kitapları: 

 Senin İçinArayış, Kendine İyi Bak, Sarsıntı

  Gençlerin şuanda idolü Arda Erel oldu. Twitter hesabında da oldukça aktif bir kullancıı. Neredeyse çoğu tweeti  retweet almakta. Bu bilgiye gerek yoktu değil mi evet bence de.
  Yazarla ilgili pek bir bilgi maalesef yok. O kadar zor buluyorum ki bilgileri birde çeviriyoruz o yazıları aynısı olmasın diye aman aman 😊


   Kitaba geçeyim dimi artık yeterince aylaklık ettim. İlk okuduğum kitabı sarsıntı oldu. Çok merakla aldım ama standart bir seviyede bitti. Devamı gelmesi gereken bir kitap bence. Kitap 2019 yılının kitabı. 248 sayfa. Evet bunu da söyledikten sonra artık özete geçeyim değil mi ?
   Kitapta genç bir kızın çocukluğundan itibaren yaşadığı hayatı, sevgilisi tarafından aldatılmasını ve danışanına aşık olup aşk yaşamasını anlatan bir kitap. Kitaptaki karakterin adı Derin. Annesi ve babası onu çok küçük yaşta yetimhane kapısına bırakmış ve eylül ayında geldiği için adını yurttakiler Eylül koymuş. Aslında gerçek adı Eylül. Eylül büyümüş ve bir adam tarafından tacize uğramış bu tacize uğradığı kişi ise aşık olduğu adamın babası. İşte ben bu bölümünde yıkıldım…
    Konusu bizim ülkemizin konusu tacizler ve haksızlıklara direnmeme. Malum ülkemizin de durumu belli.
   Neyse konuyu dağıtmıyorum. Derin yani Eylül, genç yaşta uğradığı taciz sonrasında adını komple hayatını değiştirmek adına Derin koyar ve herkesi bu isme alıştırır. Üniversite de en yakın arkadaşı Lidya ile birlikte psikoloji okurlar ve bu alanda devam ederler. Derin’in bu dönemlerde sevgilisi vardır. Adı ise Tolunay. Bu çocuğa kendini o kadar alıştırmıştır ki karşısına doruk çıkana kadar ona hep aşık sanmıştı kendini. Ki Tolunay’ın bir hatası ile hayatına yeni bir yol açmıştı. Derin. Derin’e danışan olarak gelen ece adındaki kız tacize uğradığını söyler ve anlatır hikayesini Derin’e. Derin de bir psikolog olarak onu dinler ve sonunda bu taciz edenin erkek arkadaşı Tolunay olduğunu öğrenir. Evinden tüm eşyalarını toplar. Arkadaşı Lidya’ya taşınır ve kısa bir süre onda misafir olur. Sonrasında kendine ev alır. Hayatına ise danışanı Doruk’u. Doruk ile aşk yaşaması iş kanunları gereğince yasaktır ama Derin aşkın getirdiği güvenle o kuralları ezer ve aşkını yaşamaya devam ederken  kapısına bir not gelir notu Tolunay’dan geldi diye düşünür ve korkarak Doruk’a ayrılık mesajı yazar. Ama bilmiyor ki notun sahibi Doruk’un babası. Olaylar bu şekilde ilerler ve Doruk ile Derin ayrılmıyor tabi. Notu yollayan onları takip ediyor düşüncesiyle 3 hafta kadar görüşmüyorlar ve Doruk’un dağ evinde görüşme ayarlayıp orada buluşurlar. İşte Derin o evde ona taciz eden adamın fotoğrafını görür ve o evden hızla çıkar. Arkasına bile bakmadan.
    Kitabın kısa bir özeti bu merak edenler hemen okumalı 😊

  Kitapla ilgili spoiler vermem derim ama bu kitapta her şeyi söyledim maşallah. Aman biraz da gizlemeyelim ne olacak sanki dimi. 

Hepinize mutlu mutlu günler ve iyi okumalar diliyorum 😊

12 yorum:

  1. Tavsiye ve bilgilendirme için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. okudum ve 3 gün içerisinde bitirmiştim. çok akıcı ve kişide iz bırakan bir kitaptı bence :) güzel yazı olmuş

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tanıtım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Kitaplarını merak ettiğim yazarlardan biri.Bu arada köpeğin çok tatlı bu arada:)

    YanıtlaSil
  5. selen hanım yine güzel bir kitap seçmişsiniz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. yazınızı okudum beğendim bende yeni bir blog açtım sizide bloğuma bekliyorum

    YanıtlaSil
  7. Yazar genç yaşta çok büyük başarılara imza atmış

    YanıtlaSil
  8. Genç yazar ve başarılı bir kitap olduğunu satırlarını okuyunca anlıyorum. Yazar daha da büyük başarılara imza atacaktır. Güzel anlatımın için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)