ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE MAHALLEMDE GÖZLEMLEDİKLERİM.



Çocuk psikolojisi ve Mahallede bir gün geçirmek ile ilgili yazım.

Mahallede insanlar nasıl bir gününü geçiriyor. İstanbul’da 1 gün nasıl geçiyor. Çocuklar nasıl eğleniyor ve asıl olay annelerimiz neler yapıyor?



      Bugün benimde bir park günüm. 3 yaşında bir kardeşim var ve onunla oynarken çevredeki insanlar dikkatimi çekti. Çocuklar,amcalar, kuşlar, kuşları besleyenler,bayrak asanlar, el ele ailece yürüyüş yapanlar, bisiklet taşıyan anne ve çocuğu, sohbet eden kadınlar, çocuklarına yapma diye bağıran anneler...

   O kadar ilgimi çekti ki bu durum sizlerle de paylaşmak istedim mahallemi.Sarıyer’i yani kısaca İstanbul’u.

    Çok kalabalık olmasına rağmen çocuklarla güzelleşen bir şehir oldu İstanbul. O parklarda koşturan çocuklar ve dikkat et kızım ya da oğlum diye bağıran, çocuğu düşecek diye içi içini yiyen anneler,babalar ve benim gibi ablalar. Mahalle parklarını oldum olası çok sevmişimdir ve çocukların beynini boşalttığı tek yer o parklar.
    Enerjilerinin atıldığı ailelerin rahat ettiği yerler aslında.

    Park ortamını seviyorum ama aileler çocuklardan çok kavga ediyor. Bende bunu anlamıyorum. Çocuk için anneler birbirine giriyor. Yok kızıma neden vurdun?, yok neden azarlıyorsun benim çocuğumu? gibi gibi ...

     En güzel sahne de ankisörlü telefonlarla oynayan çocuklardı. Orada kendimi gördüm.



   Peki bizim asıl olayımız ne?

     Asıl olayımız çocuklar ve ruhsal gelişimleri. Ben bir psikolog değilim. Ama küçük yaşta bir kardeşim olduğu için onda gözlemlediklerimi sizlerle de paylaşmak istedim.
     Çocuklar için sağlıklı olan ortamları size anlatmak istedim. İsterseniz parklardan başlayalım. Zamanla çevreyi inceleyip sağlıklı olan ve ruhsal gelişime katkı sağlayan ortamları da zamanla açıklayacağım.

Çocuklar için park neden faydalı ?


Çocuklar için en güzel enerjinin atıldığı yerlerden biri de dışarısıdır. Aynı zamanda çocukların gelişimi için oldukça faydalıdır. Enerji atımı yaptıkları için çok hareket ediyorlar ve bu hareketleri zararlı hareketler olmadığı sürece kemik gelişimine oldukça faydalı. Aynı zamanda arkadaş edinmeyi ve paylaşmayı da öğreniyorlar. En güzeli de sıra ile  oynanacağını öğreniyorlar.

Gelişim sürecinde olan çocuklar arkadaş edinmeyi, anlaşabilmeyi, oyun oynamayı ve oyun kurmayı, eğlenceli aktiviteler yapmayı  daha çabuk kavrıyorlar.
      Kısacası çocuklar okul ortamından çıkıp birazda kafasını dağıtmış oluyor.

Peki çocukları geçtik aileler?

Çocuklardan çok aileler içinde çevredeki insanlarla sohbet etme birazda olsa hava alma fırsatı buluyorlar. Aynı zamanda  çocuklar ile oynayabilme ve vakit geçirebilme zamanları da oluyor. Aileler de kendilerine yeni arkadaşlıklar kuruyor. Bizim mahallede bu arkadaşlık biraz zor ama diğer yerleri bilemem .






Çocukların tavırları nasıl düzeliyor?



     Yorulan çocuklar eve gelince direk yorulduğunun farkına varıp uyuyorlar. Ama şöyle de bir şey var. Çocuklar kendilerini daha iyi ifade edebiliyorlar ve sakinleşiyorlar, kibarlaşıyorlar. Beni en çok mutlu eden de kibarlaşması ve kardeşimin ‘’yapabilir miyiz ablacığım?’’ diyip rica cümleleri kurması çok şeker değil mi J




Bugünkü yazımız bizim mahallemizden bir park ve parkın çocuklarda ki etkisi. Mahallemden çok eğlenceli fotoğraflar yazımı burada bitiyorum. İyi okumalar diliyorum. 

10 yorum:

  1. Resimdeki kişilerin fotoğraflarını çekerken onlardan izin aldınız mı? Bunlar yasal olarak suça girmekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi bizzat mahalledeki komşularımızdır. hepsininde kendisinden tek tek izin aldım. düşüncesiz değilim. teşekkürler.

      Sil
  2. Gerçekten bence bu yazıda bir emek var başka şeylere odaklanmak yerine bu emeği tebrik etmek gerek toplumumuzu anlatan bir makale bilgilerde özgün emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı beklerken yazı bitti, çok sığ bir içerik olmuş malesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlış bilgi vermek istemediğimden yazıyı kısa tuttum :)

      Sil
  4. eski mahalle dizileri tadında bir yazı olmuş..tebrikler

    YanıtlaSil
  5. ah ne güzel evet yaaa maalle çocuklar çok tatlı hafif şirin yazı olmuş. kendi maalleni anlatman ne hoş ki yaaa :) fotişler de şirin yanii :) kardiş park ne tatlı günmüş yaaa :) böle hoş şeyler de yaaaz en sevdiğim bu olduuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AKLIMA GELDİKÇE YAZIYORUM İŞTE DEEP :) bunları yazmak daha zormuş hee valla bak :))))

      Sil
  6. Olumsuz eleştirlere takılmadan yazmaya devam etmek lazım. Bence çok içten yazmışsınız. Yazma işi başlı başına cesaret isteyen bir süreç ve insan yazmaya başladı mı bir kere, kana bulaşan virüs gibi, bırakamıyor. Benim de bir çocuğum var ve keşke şimdiki çocuklar bizim (84lü olduğumu düşünürsek) zamanımızdaki oyunları oynayabilseler. Ama bir baba olarak bugün ben de çocuğumu parka tek başına göndermiyorum, göndereme m. Saygılarımla...

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)