ÜNİVERSİTE SINAVI :YKS


Üniversite sınavına hazırlanırken sıkça araştırdığımız konulardan biri de sınav ve sınav zamanı yaşananlar. Bende bugün sizlere Üniversite sınavı döneminde neler yaşadım ?, Nasıl ders çalıştım ?, Nasıl ders çalışılmalı?  İle ilgili bir konu paylaşacağım.



ÜNİVERSİTE NEDİR ?

   Bir insanın belki de hayata karşı bakış açısının değiştiği yerdir. Yeni arkadaşlıklar, yeni toplumlar, yeni bir çevre ve farklı insan grupları sizi hayata alıştırmaya bir etkendir. Bütün üniversiteler birbirinden farklıdır. Hepsinin ortamı farklı, yaşanılan çevresi farklı, ili farklı, ilçesi farklı. Burada en önemli konu nedir biliyor musun dostum, kendini en rahat hissedeceğin, yabancılık çekmeyeceğin bir yere gitmek. Ya da daha önceden gitmek istediğin ve gidemediğin bir şehre gidebilirsin. Bu senin açından iyi. Ortamını sevdiğin bir yerden uzaklaşmak istemezsin. Üniversite yeni bir ortam demiştim. En rahat ettiğin yer senin evin ya da yurdun olmalı.
Üniversitenin adı veya okuduğun bölüm senin gelecekle ilgili adımlarını belirler. Üniversite sınavına hazırlanmadan önce kendine bir hedef koy ve bu hedefin gideceğin üniversiteyle  gitmek istediğin bölüm olsun. Hedef koymadan yolu yarılayamazsın.


PEKİ NASIL HAZIRLANMALIYIM?

Belki de çoğu öğrenciye bıkkınlık veren bu ders çalışma serüvenine başlıyorum.
Bütün tanıdıklarımız, arkadaşlarımız, hocalarımız her kimse herkesin dediği tek şey kursa git, tekrar yap, anlamıyorsan çok çalışmıyorsun demek ki gibi kavramlardır.

Arkadaşım bunun çok çalışıp anlamamakla ilgisi yok. Çok çalışıyorsundur ama yanlış çalışıyorsundur. Bunun için kendine sistemli bir program belirle. Bu programla aynı zamanda günlük ders çalışma programını da ayarlarsın, konu tekrarını da yaparsın. Yani tek çözüm bir çalışma programı ama saatleri de olmalı. Kendine de zaman ayırabileceğin şekilde bir program yap. Şuan da sınava az kaldı belki de ama bu sefer konuları bitirdiysen eğer soru çözme saatlerinle ilgili bir program hazırlayabilirsin.

Kurs demişken kurun tek yararı şudur. Soru çözdürür ve deneme çözdürür.
Zaten kitapları bulursan sende soru çözersin ve deneme çözersin. Dershane bir para tuzağı evet gittim bende ve keşke gitmeseydim. Bir yararı olmadı. Soru çözme dışında.

Sınava şurada ne kaldı ki diyorsun değil mi ?

Sınava az kaldı madem bizde şöyle yapalım her gün her konudan en az 400 soru çözmen lazım. Staja gidiyorsan staj yerinde, otobüste, evde,  telefonundan. Her an soru çözmelisin. Çok soru hayatını kurtarır. Bana sınavda olan şeyi söyleyeyim:

Sınava gitmeden önce bir deneme çözdüm ve sınava 1 ay kala da deneme ve testler çözmeye devam ettim ben son dönemde başarı sağlayanlardanım -Son dönem dediğimiz son 3 ay oluyor - ve sınava girdiğimde 3 ay içinde çözdüğüm sorulardan 12 tanesi karşıma çıktı. O kadar mutlu bir andı ki. Sorunun cevabını biliyorsun ve 12 dakika öne geçiyorsun.

Soru çözmenin önemini anlatabildiysem konuya devam edeyim.
Saatli ders çalışma programını ister geççe yap ister gündüz. Gündüz konu tekrarıysa, gece soru çözümü olmalı. Ben herkes uyurken soru çözerdim. Ses yok seda yok miss gibi oh…Ben çok kasmadım ilk zamanlar. Son 3 ayda 700.000 sıralamaya kadar geldim ve istediğim bölümün sıralamasına gelmiştim. Şunu da söyleyeyim bir bilgi olsun. Sınav sonrasında tercih yaparken tercihlerde sıralama önemlidir. Sıralamaya giremezsen puanın pek bir değeri yok.


BEN NASIL ÇALIŞTIM    
 
Ben gece ve gündüz olarak programımı ayırmıştım. Sabahtan staja gidiyordum. Staj yerimde deli gibi soru çözüyordum. Staj yerimde izin vermişti artık. Ben sınava girmeden önce kendime tek yer Trakya Üniversitesi – Muhasebe ya da iktisat demiştim. Ve oldu. Ben son 3 ayda soru çözüp başarı sağladım. Onun öncesinde çalışmıyor muydum? Çalışıyordum ama çok kasarak çalışmıyordum. Stres yaptıkça sınavda da stres olursun. Rahat olup rahat bir sınav dönemi geçirmelisin. Ben deli gibi ders çalışıp kazanamayan arkadaşımı da biliyorum. Neden kazanamadı biliyor musun ? aşırı stresliydi ve heyecandan ölüyordu. Sınava bile aynı okulda girmiştik. O an ki halini hatırlıyorum hala. Şuanda kazandı. Ama 2yılını kaybetti. Sadece heyecandan.
Şimdi ben hiç konu tekrarı yapmadım mı yaptım. Konulara da çalıştım. İnternetten KONULAR dinledim. Soru çözüm tekniklerini kavradım. En kolay nasıl çözerim dedim. Bunu araştırdım. Soru çözüm teknikleriyle sınavda dakikalar kazandım.

SINAVA AZ KALDI

Sınavına sayılı günler kaldıysa tek yapman gereken derin bir nefes almak ve sakin olup stres, heyecan gibi sınavını olumsuz etkileyen her şeyden uzaklaşıp sadece soru çözmek ve denemeler çözmek. Denemeleri çözdükçe  netlerini ve puanını hesapla. Denemeleri de her zaman sınav süresiyle eşdeğer tut. Benim hatam olan telefonla ders çalışmayı sen yapma.

Sınavınız da başarılar diliyorum. Bol stressiz günler sizin olsun.
İyi okumalar.

7 yorum:

  1. Çok iyi anlatmıssınız bu süreci.
    (Benim tan 18 yıl oldu ünv. biteli...)
    Teşekkürler editör çok güzel tavsiyeler var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Bizler de hala bitirmeye çalışalım :/

      Sil
  2. Çok sıkıntılı bir süreç.Sınava hazırlananların Allah yardımcısı olsun...

    YanıtlaSil
  3. Okurken o zamanlarıma geri döndüm cidden zorlu bir süreç oluyor fakat iyi planlama yapıldığı zaman zorluklar ortadan kalkıyor. Faydalı bir içerik olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Sınava hazırlık dönemi her açıdan zor hem bedenen hem de ruhen. Üniversite okuyorum fakat bu yıl tekrar gireceğim , tavsiyeler için teşekkürler .

    YanıtlaSil
  5. Benim nacizane tavsiyem sevebileceğiniz ve mezun olduktan sonra işsiz kalmayacağınız bir bölüm okumanız. Akışına bırakıp pozitif düşünmeniz. Umarım isteklerinize ulaşırsınız.

    http://www.yazimbari.com

    YanıtlaSil
  6. Gayet faydalı ve acıklayıcı bir yazı olmuş. Özellikle son sınıf öğrenciler için çok faydalı.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)