MÜTTEFİK (ALLİED)

  Merhabalar arkadaşlar aynı zamanda değerli okuyucular.. Bugün yine film paylaşma günü ben Selçuk Yıldız :) Evet yazımıza başlayalım :)

 

       Bu hafta sizlere yine bir filmi paylaşacağım. Müttefik. Başrollerini Brad Pitt ve Marion Cotillard'ın oynadığı 2016 yapımı biraz savaş, biraz gerilim, birazda sonu hüzünle biten bir aşk hikayesi. İkinci Dünya savaşı dönemi yıl 1942 ve yer Kuzey Afrika'nın Fas ülkesi. Fas'ta hitlerin bir karargahı var ve hakimiyet nazilerde ve buraya bir gün paraşütle çölün ortasına inen Max Vatan adlı bir İngiliz askeri ajanın inmesiyle başlıyor. Ve sonrasında aynı akşam bir pub'a gider ve orada bir başka ajan Fransız ajanı Marianne Beausejour adlı güzel alımlı şık bir hanımefendi oturmaktadır. Hemen birbirlerini kendilerine verilen ipuçlarıyla tanırlar ve evliymiş gibi davranırlar.İki ajan nazi karargahına saldırmak için plan yapmaya başlar ve evlilik numaralarına devam ederler tabi bu sırada arkadaşlar edinirler ve edindikleri arkadaşlarını öldürmek zorunda kalırlar ve hatta arkadaş olarak gördüklerini gözlerinin içine bakarak öldürürler. Evliliklerinin düzmece olduklarını anlamamaları içinde her akşam çatıya çıkarak öpüşürler bu o dönemlerde yapılmaz ise evli olmadığınız anlamına geliyormuş ne ilginç dimi ? :))

    Aradan birkaç zaman geçer ve bu düzmece evlilik gerçek aşka dönüşür hem de ne mükemmel bir aşka dönüşür hatta öyle ki çocuklarını alman nazileri İngilizleri bombardımana tutarken savaşın ortasında dünyaya getirirler. Bu arada size bir sorum var. Sevdiğiniz evli olduğunuz kadın ya da erkek ajanlığını size karşı kullansa ne yapardınız? Ben düşünmek bile istemiyorum. Neyse daha fazla anlatıpta meraklanmanıza engel olmak istemem ama gerçekten mükemmel bir film ve filmin sonu daha önce paylaştığım Modigliani ve Edith Piaf gibi etkileyici ve hüzünlü. Filmi izlerken empati kurun karakterlere kendinizi koyun ve sanki siz yaşıyormuşsunuz gibi izleyin. Göreceksiniz izlediğiniz filmler size sadece bir film olarak gelmenin dışına çıkacaktır. Beni çok etkileyen bu filmi sizinle paylaşmak istedim hatta size bu filmi 3-4 kez izlediğimi bile söyleyebilirim.



   2016 yapımı filmin yönetmenliğini ise Robert Lee Zemeckis yapmıştır. Film IMDB de 7.1 almıştır.

Filmle alakalı olumlu ya da olumsuz eleştirilerinizi yazmayı ihmal etmeyin :)))

İyi Seyirler.


İyi Haftasonları Dilerim... 

20 yorum:

  1. Gerçektende harika bir flim samimi bir dille anlatılmış teşekkür ederim başarılar dilerim
    www.tolum.site

    YanıtlaSil
  2. Hafta sonunda izlenecek güzel bir film önerdiğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.

    Davetinize cevap vermiş oldum :)

    YanıtlaSil
  4. Ahhh ahhh bu film koskoca Brangelina aşkını bitirdi. Bir türlü fırsat bulup izleyememiştim. Hazır burda güzel bir yorumunu okumuşken bu akşam bu işi bitireyim :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir filme benziyor. Yazınız için teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
  6. Konuyla ilgili değil sadece duyuru yapmak istedim...Değerli Blog arkadaşım, İnsana Davet sitesinin mobil uygulamasını bu hafta çıkarttık. Sizi de uygulamayı kullanmaya davet ediyorum, uygulmanın linkini sitemde bulabilirsiniz. Blogger da paylaşımlarınız daim olur inşaallah... Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim, sağlıcakla kalın...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  7. Brad Pitt'in kötü bir filmine rastlamadım bugüne kadar. Bu da muhakkak güzeldir. İlk fırsatta izleyeyim :)

    YanıtlaSil
  8. Filmin resimlerine bakınca sahne gözümün önüne geldi güzel filmdi

    YanıtlaSil
  9. izlemediim aklımda olsuun o zamaan. cotillard pek severim :)

    YanıtlaSil
  10. Filmi izlemeye baslamistim fakat sonunu getiremeden yarım bırakmak zorunda kaldım hep sonunu merak etmisimdir yine en baştan izleyip bu defa bitiririm insaallah

    YanıtlaSil
  11. Filmi görünce aklıma; muhtemelen çoğu kişide olduğu gibi, magazinsel tarafı; Angelina-Brad olayı geliyor... ama unutmuştum bu filmi, karşılaşmak iyi oldu yine izlerim belki.

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)