FAHRENHEİT 451 KİTAP

         


Fahrenheit 451'i okuyanlar bilir. 

       Geçmiş döneme ait bir konusu vardır. Geçmiş dönemle bağlantılı anlatıldığı için anlaşılması zor olan bir kitaptı benim için. Bazen bir satırı 2-3 kere okuduğumu bilirim. 
          ''Konuya neden böyle başlayıp kitaptan daha okumadan beni soğutmaya başlıyorsun?'' diye düşünmeye başladığınızdan eminim ama kitaplarla ilgili ön yargıları bırakıp bunu sadece bir insanın düşüncesi olarak kabul etmelisiniz. Her insan  okuduğu kitaptan farklı konular, farklı anlamlar çıkarabilir ve bu gayet normal bir şey değil mi ? Evet bence de normal bir şey.

            Fazla uzatmadan kitabın içeriğine gireyim artık. Her yerden bulabileceğiniz bilgileri buradan yazmayacağım. Kitap sayfası, basım tarihi, kitabı çevireni vs. vs. Bunları zaten kitabı aldığımız zaman gayet rahat bir şekilde öğrenebiliriz. Ama yazardan biraz bahsetmekte fayda var.

Ray Bradbury
1920-2012

 Yazar Ray Bradbury. 
 22 Ağustos 1920 tarihinde ABD' de doğmuş. Los angeles ' ta 91 yaşında ölmüş. Okuyacağım bir sürü kitabı var. Yazmış olduğu ya da öldükten sonra basılmaya başlanan bir sürü yeni kitabı bulunmaktaymış. Bende biraz araştırma yapınca öğrendim aslında.
          Daha önceden ''Ray'' diye bir yazar bilmiyordum. İnsanlardan da duymamıştım ya da yakın çevremden. Asıl olay ne biliyor musun sayın okurum:
      '' İnsanların-buna bende dahilim- araştırmaktan, öğrenmekten çok uzak olduğu.''  
        Bak 21 yaşındayım ve ben daha yeni yeni bir şeyler öğrenmeye çalışırken bende yaşça büyük insanlar daha hiçbir şey hakkında bilgi sahibi değil. Bunu farkediyorum ama bir şey söyleyemiyorum.
        Evet en son kitap diyorduk. 

        Kitabımız fahrenheit 451, bir itfaiyecinin 1900'lü dönemlerde - 1920-1999  dönemlerinden bahsediyorum - 
yaşadığı hayatı ve itfaiyecilerin asıl mesleğini anlatmakta. Aslında geçmişteki yurt dışını öğreniyoruz. Neler yaşamışlar görüyoruz. Meşhur atalarımız ne demiş:  ''Geçmişini bilmeyenin geleceği olmaz.''
        Bu geçmiş bizim ülkemizin değil, dünyamızın geçmişi yine de bilmeliyiz. -kitabı okumalısın diyorum sevgili okurum-
        Bu kitabın aynı zamanda filmi de var filmi de kitabı gibi konuları bölük bölük değil, birbirlerini tamamlıyorlar.
        Filmini de izledim kitaptan sonra ve hayatımın değiştiğini söyleyebilirim. Kitap okumak için her şeyi yapan bir itfaiyeci ve mesleği gereği kitapları yakması gereken yine bir itfaiyeci ama o yaksa bile saklayacak yer bulmuş olan bir itfaiyeci. Sırf kitap okumak istiyor diye eşi tarafından terk edilmiş bir itfaiyeci. Bu asıl kahraman ''Guy Montag''. Karşısına çıkan bir kız tüm hayatını değiştirdi ana kahramanın. Konusu ilgi çekici, ama anlamak için biraz daha dikkatli okunması gereken bir psikolojik kitap aslında. Kısa bir hikaye ama çok şey anlatan bir roman aynı zamanda. Okudukça farklı anlam kazanabilirim ben. Bugün tekrar başlasam farklı anlam, yarın okusam yine farklı anlam, bir sonraki gün yine yine yine...
         Kitapların anlatmak istediği çok şey vardır. dili yoktur fakat kitabın kapağını açtığında anlatılanı görmeye ve anlamaya başlarsın. Ray Bradbury' inde yapmak istediği her okunduğunda farklı bir anlam çıkarmayı sağlamak. 
         Bence okumanız gereken bir kitap. Benden çok daha farklı anlamlar çıkarabilirsiniz ve benimle  paylaşabilirsiniz. Bu kitapla ilgili yorumlarınızı ve eklemem gerekenleri söyleyebilirsiniz.

İyi okumalar diliyorum.

1 yorum:

  1. bir türlü sıra gelmedi bu kitaba ilk fırsatta okuyacağım

    YanıtlaSil

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER :)